Digitale postzegel en de blauwe enveloppe

1
Vraagje,

Ik heb al een overeenkomst met een 3e partij over verzenden van pakketen. Hiervan krijg ik gewoon een maandelijkse factuur. Gaat in de administratie map.

Maar ik wil ook nog wel eens per brievenbus post versturen. Nu ga ik altijd even langs het semi-postkantoor voor een stickertje maar dat kan ik natuurlijk ook zelf printen. Dus ik zat te kijken naar de digitale postzegel. Ziet er goed uit komt netjes een proefzegel uit de printer. Alleen in krijg hier dus geen factuur van. Het is alleen een IDeal transactie. Ik heb al even gebeld met onze hardwerkende vrinden van PostNL maar die konden er niets aan doen.

Nu vraag ik mij af hoe gaat het dan kwa administratie? Ik bewaar altijd braaf alle bonnetjes van het semi-postkantoor mocht de belastingdienst deze ooit willen natellen. Maar nu krijg ik deze dus niet meer....

Hoe hiermee om te gaan? Zijn toch weer kosten die ik graag wil opvoeren (en uiteraard draag ik over de verzendkosten ook weer braaf 21% btw af)

Nog even polsen. Is de Digitale Postzegel ook de beste oplossing of kent iemand hier een nog betere oplossing? Ik verzend 95% paketten en maar 1 a 3 enveloppen per week dus volumekortingen zal ik niet snel krijgen. Ik vind het nu voornamelijk handig dat ik niet meer in de rij hoef te staan maar het zo nog mooier zijn als dit mijn administratie een stuk zou versimpelen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Digitale postzegel en de blauwe enveloppe

4
Het Varaantje schreef:
Staat het wel nog professioneel vind je?
Ik vind van wel. Bij al mijn facturen die ik via de post ontvang zit ook een gewone postzegel op de envelop. Ikzelf bestel best wel veel via internet. Gewoonweg omdat het makkelijk is en ik veel werk dus niet vaak tijd heb om te "shoppen". Ik kan me echt niet storen aan postzegels op brievenbuspost.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Digitale postzegel en de blauwe enveloppe

7
RicardoV schreef:
Het Varaantje schreef:Vraagje,

Alleen in krijg hier dus geen factuur van.
Je krijgt toch gewoon een betaaloverzicht iedere maand. Voldoet prima als administratie.
Volgens de medewerker van PostNL die ik aan de lijn had niet...

Maar gewone postzegels zijn eigenlijk makkelijker voor een enveloppe. Voor pakketpost print ik een zegel uit op een A6 etiket.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Digitale postzegel en de blauwe enveloppe

10
Je krijgt een e-mailbevestiging van je betaling via iDeal van je postzegeltegoed bij de digitale postzegel.
Die print ik uit en samen met de afschrijving van je bankrekening is dat -althans voor mijn nogal precieze boekhouder- voldoende als boekingsstuk. Digitale postzegel is een mooie oplossing die ook een hoop boekhoudhandelingen uitspaart. Dymo etiketten kosten bij de EtikettenKoning of de Etikettenboer die af en toe op dit forum zijn digitale neus om de hoek steekt erg weinig: de originele DYMO rollen zijn belachelijk duur en niets beter. Ook frankeringen van pakketjes naar vreemde verre landen gaan goed met de digitale postzegel: alles op een bon en sneller klaar bij de postNL balie.
Nadeel is dat je als grootverbruiker bij de Digitale Postzegel geen korting krijgt; je betaalt gewoon de volle mep. Mijn volume komt net wel/niet voor een frankeermachine in aanmerking helaas.

Re: Digitale postzegel en de blauwe enveloppe

11
RicardoV schreef:
Wat denk je nou zelf.. Je moet het toch administreren.
Vrolijk vandaag...

Als ik een factuur krijg van de Office Centre van een rol postzegels is dat niet voldoende?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Digitale postzegel en de blauwe enveloppe

12
Het Varaantje schreef:
RicardoV schreef:
Wat denk je nou zelf.. Je moet het toch administreren.
Vrolijk vandaag...
Als ik een factuur krijg van de Office Centre van een rol postzegels is dat niet voldoende?
Tuurlijk is dat wel voldoende.

Je kan gewoon PostNL digitale postzegels printen/aanschaffen. Betaling per iDeal hoeft geen eens, dit kan ook op rekening (1x per maand). Maar ook al betaal je per iDeal, je kan gewoon geldige documenten printen/ontvangen voor de administratie.

Zou natuurlijk een beetje vreemd zijn als dat niet zou kunnen, dan kunnen ze de hele digitale postzegel wel afschaffen.