Youtube promofilm muziek toepassen.

1
Binnenkort maken we een promofilm (kijkje achter de schermen van onze fotoshoot). Nu is de vraag, mag je zomaar muziek van een artiest of een soundtrack gebruiken?

Lijkt me een goeie om nu over na te denken, mijn gevoel zegt dat je daar problemen mee kan krijgen. Aan de andere kant zie je zoveel filmpjes met bekende muziek erin verwerkt.

wie weet dit?
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Youtube promofilm muziek toepassen.

4
Gewoon doen. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die vervolgd is door een muziekje van een artiest op de achtergrond (Ik heb het dus niet over mensen die een compleet album of concert online gooien met als hoofddoel muziek en/of geld verdienen aan de muziek)

Wat wel kan gebeuren is dat YouTube het muziekje erafhaalt. Dan heb je alleen nog maar beeld. Inmiddels is Gandalf Style ook weer te vinden op youtube :D Maar wat ik vaker zie is dat er een kleine advertentie staat waarmee je het nummer wat op dat moment gedraaid kan kopen. Hangt denk ik een beetje af van welke muziekmaatschappij.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Youtube promofilm muziek toepassen.

5
Ik heb net toevallig een oude video verwijderd (was ook niet meer representatief) ik had een aparte gmail account hiervoor waarvan ik de mail nooit check. Ik zag dat ik die video 16 april 2012 had geupload, en op diezelfde dag was er een (nog ongelezen) mail die het volgende vertelde:
Je video 'promofull.mp4' bevat mogelijk inhoud die eigendom is van of in licentie is gegeven door Spinnin' Records, steve AATW and HappyMusic, maar de video is toch beschikbaar op YouTube. In sommige gevallen worden er advertenties naast de video weergegeven.

Deze claim heeft geen negatief effect op je accountstatus. Ga naar je pagina Auteursrechtberichten voor meer informatie over het beleid dat op je video is toegepast.

Met vriendelijke groet,
- Het YouTube-team
De video had ik om andere redenen net al verwijderd, de muziek was nog gewoon aanwezig. Ik had er ook nooit stil bij gestaan.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Youtube promofilm muziek toepassen.

6
Muziek van anderen gebruiken mag inderdaad niet zo maar. Er zijn wel introdeuntjes die je voor een relatief lage prijs kan kopen en onbeperkt kunt gebruiken. Ik durf zo niet te zeggen waar je deze kunt bestellen maar ze kosten soms maar een paar 10tjes.

Re: Youtube promofilm muziek toepassen.

8
Zazuco schreef:Het mag niet, tenzij de artiest langer dan 40 jaar geleden is overleden. Dus een mooi stukje Beethoven mag je vrij gebruiken :)
Nee, dat is onjuist. Naast het auteursrecht van de componist heb je nog naburige rechten van bijvoorbeeld uitvoerende musici en de platenmaatschappij. Je mag dus bijvoorbeeld niet zomaar de nieuwste cd met klassieke muziek van het Concertgebouworkest of het nieuwjaarsconcert van de Wiener Philharmoniker gebruiken.