Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

30 augustus 2013

Welk onderzoek is dat?
Dat onderzoek op basis van KvK-gegevens zegt over retail inderdaad onder andere: van de retailers die zich in 2011 inschreven bij de Kamer van Koophandel, was 48,3 procent eind 2012 weer uitgeschreven.

Bij webwinkels stonden er tegenover de circa 2.400 KvK-inschrijvingen in de categorie ‘via postorder en internet’ in het eerste kwartaal van 2013 zo'n 1.900 uitschrijvingen. Met andere woorden: minder dan een kwart van de startende webwinkeliers redt het uiteindelijk.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

30 augustus 2013


Bij webwinkels stonden er tegenover de circa 2.400 KvK-inschrijvingen in de categorie ‘via postorder en internet’ in het eerste kwartaal van 2013 zo'n 1.900 uitschrijvingen. Met andere woorden: minder dan een kwart van de startende webwinkeliers redt het uiteindelijk.
Echt gek vind ik dat niet. Veel mensen beginnen tegenwoordig in een vlaag van verstandsverbijstering een webwinkel zonder ook maar na te denken over de haalbaarheid en toekomst van het bedrijf. Men ziet het volgens mij al niet eens meer als bedrijf, maar meer als een hobby waar je jezelf toevallig voor bij het handelsregister moet inschrijven.

Nu het inschrijven ook nog eens gratis is geworden, en iedereen maar lukraak een bedrijf kan beginnen, kunnen we uit de cijfers van de KvK geen serieuze conclusies meer trekken. Er is flink wat vervuiling door ondoordachte plannen en gedoemd te mislukken projecten. Als je een scheiding zou maken tussen deze, en de echte ondernemers die goed voorbereid van start gaan, worden de statistieken al een stuk gunstiger lijkt mij.
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

30 augustus 2013

Welk onderzoek is dat?
Een van de vele pessimisme-onderzoeken uit opa's eigen hoed :).
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

30 augustus 2013

Welk onderzoek is dat?
Een van de vele pessimisme-onderzoeken uit opa's eigen hoed :).
Lees je wel even voordat je roeptoetert?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

30 augustus 2013

Wel schokkende getallen, dat moet ik zeggen.

Ik denk dat dit een cyclus is, noem het de varkenscyclus. (jaja, ik denk soms wat groen ;) )

Oftewel met de komst van nieuwe (technische) mogelijkheden explodeert het gebruik ervan.
Vervolgens komt dit wel op zijn normale, geaccepteerde niveau uit.


Waar ik me wel zorgen over maak, is wat dit voor weerslag kan hebben in het consumentenvertrouwen.

Als men 1 of 2 keer de dupe is geworden van een stopper; is het vertrouwen er dan nog?


Wat betreft de basisvraag; na 1,8 jaar zou er een pasbaar inkomen mogelijk zijn voor m'n wederhelft wat de 3 dgn/week van weleer vertegenwoordigd.

Echter investeren we zoveel mogelijk weer in een nieuwe winkel / inpakruimte / opslag omdat we zien aankomen dat het herst/winter 2014 anders organisatorisch niet goed gaat komen.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

30 augustus 2013

Waar ik me wel zorgen over maak, is wat dit voor weerslag kan hebben in het consumentenvertrouwen.
Dat is ook mijn angst, zeker als je dit forum leest. Mensen die op zoek zijn maar "zomaar een product" om een webwinkel te starten, nog niets eens om winst te maken maar om ervaring op te doen... lees: gedoemd om te mislukken.

maar buiten dat zijn het nu ook de grote shops die omvallen.

Achteraf betalen middels PSP's zal het vertrouwen wel in stand houden denk ik of sowieso betaling via CreditCard/PayPal. De klant heeft hierbij geen risico.
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

31 augustus 2013

Tanya,
U mag mij beschuldigen als zijnde een ouwe en eigenwijze realist, daar kan ik uitstekend me leven :D
tip: als ondernemer informeer u zelf zorgvuldig

Ward,
bedankt vd link.
ik had het gelezen in de vakbladen ;)
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

03 september 2013

Zomaar aantal getallen en cijfers op rijtje,

Hosting bedrijf,
+/- 50,00 per jaar.
+/- 150,00 per jaar SSL certificaat

Elektronische betaling,
Gemiddelde 0.45 per klant plus eventueel bijkomende kosten
Overzicht kosten voor IDEAL betalingen
https://www.ideal-checkout.nl/ideal-tar ... zicht.html

Overschrijving via internet bankieren,
GRATIS

Overzicht bank transactie kosten zakelijk rekening,
zie informatie bij uw eigen bank.

Verpakkingskosten,
gemiddeld 0.75 per klant
( doos, envelop / plakband )

Verzendkosten,
gemiddeld 4,50 per klant
( afhankelijk afmetingen / gewicht, track/trace )

Uw arbeid,
15 minuten = gemiddeld 20,00 per klant

Inkoop van goederen,
exclusief BTW

Afdracht O.B.
21%
van uw Bruto omzet -/- minus de voorbelasting,

Algemene kosten,
+/- 5000,00

Onvoorziene uitgaves diverse,
+/- 2500,00 per jaar

Afdracht inkomsten belasting,
%

Afdracht volksverzekering + premies,
%

Succes met uw onderneming,
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

03 september 2013

Lees je wel even voordat je roeptoetert?
Jazeker :) Dat 43% van de startende ondernemers zich binnen korte tijd weer uitschrijft, betekent natuurlijk niet dat alle nieuwe webwinkels er binnen 2 jaar mee (moeten) stoppen, zoals Opa Bert beweert ;).
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

03 september 2013

Roeptoetert....

Meer webwinkeliers:

Tegenover de circa 2.400 KvK-inschrijvingen in de categorie ‘via postoder en internet’
stonden in het eerste kwartaal van dit jaar echter ook zo'n 1.900 uitschrijvingen.

BRON:
http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/20 ... /index.xml
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

03 september 2013


Bij webwinkels stonden er tegenover de circa 2.400 KvK-inschrijvingen in de categorie ‘via postorder en internet’ in het eerste kwartaal van 2013 zo'n 1.900 uitschrijvingen. Met andere woorden: minder dan een kwart van de startende webwinkeliers redt het uiteindelijk.
Echt gek vind ik dat niet. Veel mensen beginnen tegenwoordig in een vlaag van verstandsverbijstering een webwinkel zonder ook maar na te denken over de haalbaarheid en toekomst van het bedrijf. Men ziet het volgens mij al niet eens meer als bedrijf, maar meer als een hobby waar je jezelf toevallig voor bij het handelsregister moet inschrijven.

Nu het inschrijven ook nog eens gratis is geworden, en iedereen maar lukraak een bedrijf kan beginnen, kunnen we uit de cijfers van de KvK geen serieuze conclusies meer trekken. Er is flink wat vervuiling door ondoordachte plannen en gedoemd te mislukken projecten. Als je een scheiding zou maken tussen deze, en de echte ondernemers die goed voorbereid van start gaan, worden de statistieken al een stuk gunstiger lijkt mij.
Vroeger had je ook AOV nodig en nu ook niet meer, dus ja het wordt steeds makkelijker om te beginnen.
 
merksupport
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 juni 2013

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

21 januari 2014

Zijn er nog meer leden die zijn ervaring wilt delen?
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

21 januari 2014

Ik heb ervaring uit het verleden in het ondernemen, echter was het starten van een webshop en de business waarin ik zit volledig nieuw voor mij. Ik had hier werkelijk waar vooraf nog nooit over nagedacht, en ben er toevallig mee in aanraking gekomen.
Vervolgens ermee gestart als bezigheid voor mijn vrouw, en zoals mij wel vaker gebeurd er iets te fanatiek ingedoken.
Na een half jaar zag ik er potentie in, en heb besloten goed te gaan investeren. Vanaf dat moment heb ik mijn andere baan kunnen opzeggen. Nu ben ik 2,5 jaar verder, heb een grote bedrijfsruimte aan huis, enorm veel vakkennis opgedaan en een zeer goed lopende webshop waar ik ruim van kan leven met een gezin.

Het kan dus allemaal raar lopen. Keywords zijn passie/enthousiasme en durven.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

21 januari 2014

Zomaar aantal getallen en cijfers op rijtje,

Hosting bedrijf,
+/- 50,00 per jaar.
+/- 150,00 per jaar SSL certificaat

Elektronische betaling,
Gemiddelde 0.45 per klant plus eventueel bijkomende kosten
Overzicht kosten voor IDEAL betalingen
https://www.ideal-checkout.nl/ideal-tar ... zicht.html

Overschrijving via internet bankieren,
GRATIS

Overzicht bank transactie kosten zakelijk rekening,
zie informatie bij uw eigen bank.

Verpakkingskosten,
gemiddeld 0.75 per klant
( doos, envelop / plakband )

Verzendkosten,
gemiddeld 4,50 per klant
( afhankelijk afmetingen / gewicht, track/trace )

Uw arbeid,
15 minuten = gemiddeld 20,00 per klant

Inkoop van goederen,
exclusief BTW

Afdracht O.B.
21%
van uw Bruto omzet -/- minus de voorbelasting,

Algemene kosten,
+/- 5000,00

Onvoorziene uitgaves diverse,
+/- 2500,00 per jaar

Afdracht inkomsten belasting,
%

Afdracht volksverzekering + premies,
%

Succes met uw onderneming,
Gaan we deze even fact-checken:

Kosten hosting 50,- per jaar!? welke discount hoster? :-)

Ik betaal ~300 per jaar en dat is nog zonder SSL. 50,- per jaar voor een domein met dedicated IP en genoeg bandbreedte lijkt mij niet haalbaar. Ik hou me aanbevolen. 60GB per maand en 2GB opslag is gewenste :p

SSL daarentegen kan zelfs goedkoper dan dat.

ideal kost als je het over aantallen hebt meestal ~0,40 ct. Wel moet je dan vaak weer een abonnement o.i.d. docdata en de rabo bieden mij beiden 0,40 per transactie.

overschrijving internetbankieren is al gauw 0,14. Dat is bij de Rabobank. Elke bank heeft ze eigen tarieven. Gratis is alleen voor particulieren. Zie maar de tarieven van de bank.

Verpakkingskosten zijn afhankelijk van branche. Ik verkoop diervoeders. Ik betaal ~0,30 ct per doos en opvulling is door de aard van het product niet nodig. Voor mijn branche is het dus hoog ingeschat. Ik kan mij daarentegen weer voorstellen dat Varaantje in haar natte dromen 0,75ct haalt. Dit lijkt me dus wel een realistisch gemiddelde. Kortom, deze ben ik het wel mee eens.

Verzendkosten 4,50 vind ik iets aan de hoge kant. Zelf heb ik gemiddeld zware en grote pakketten, maar zit ik daar ruim onder. Maar komt denk ik wel aardig in de richting.

Arbeid 15 minuten per klant. Moet toegeven... Ik wou dat ik dat haalde. Als ik het doorreken, is het ongeveer 30 minuten per klant. Ik besteed echter dan weer echt helemaal niets uit. Tot en met het onderhoud aan de website aan toe. Dat moet ik toch ook als tijd die ik aan klanten besteed rekenen... Toch lijkt me dit een goede schatting! Ik ben gewoon gek bezig op dit gebied denk ik.

Afdracht O.B. 21%. Dat is natuurlijk wel een open deur, maar dat is natuurlijk niet altijd waar. Ik heb vele artikelen die 6% zijn.

Algemene kosten 5000,-... Ik wou dat ik dat haalde.. Daar kom ik toch heel ver overheen.

Onvoorziene kosten 2500,-.. Zelfde verhaal. Ook erg laag. Vorige maand de auto naar de garage gebracht. Was al 3000,- Exc. BTW. Die was vrij onvoorzien.. Zit hier dus ook echt ver overheen.

Ik reken voor onvoorziene kosten in het berekenen van een doelstelling altijd op ~20.000 per jaar.

Dus volgens mij is het eigenlijk nog wel wat zwaarder, dan opa schetst. Dat is niet vaak zo. U wordt nog eens een optimist Opa Bert. :-)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

21 januari 2014

Zelfs met een behoorlijke marge op producten kun je rekenen op 70% onkosten op je bruto omzet. Reken inderdaad op inkoop, hosting, verpakking, eventueel huur pand, bankkosten, overige bedrijfskosten, btw etc.

Mijn inziens moet je dus ruim in de 6 cijfers omzet zitten om er van te kunnen leven.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

22 januari 2014

Zelfs met een behoorlijke marge op producten kun je rekenen op 70% onkosten op je bruto omzet. Reken inderdaad op inkoop, hosting, verpakking, eventueel huur pand, bankkosten, overige bedrijfskosten, btw etc.

Mijn inziens moet je dus ruim in de 6 cijfers omzet zitten om er van te kunnen leven.
Dit klopt in mijn geval wel ongeveer. Afhankelijk van je product en je marges kan het natuurlijk wel gunstiger. Daarnaast hangt het ook van je vaste lasten af of je van de opbrengst kunt leven, dus die 6 cijfers kan ook best 5 zijn. Bijvoorbeeld: €25.000 winst bij €50.000 omzet ex. BTW moet te doen zijn en is een leuk bedrag voor een alleenstaande met bescheiden woonlasten die het vanuit huis doet of iemand met een werkende partner.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

13 februari 2014

Ik heb 700k omzet, 15k producten (80MB producten database alleen al met indexes erbij), 1200 unieke bezoekers per dag gemiddeld en betaal 400,- per jaar hosting...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

13 februari 2014

Ik heb 700k omzet, 15k producten (80MB producten database alleen al met indexes erbij), 1200 unieke bezoekers per dag gemiddeld en betaal 400,- per jaar hosting...
Netjes!
Hoeveel jaar ben je met je business bezig en wat heeft bij jou ervoor gezorgd dat je behoorlijk boven de massa bent uitgegroeid?
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

13 februari 2014

Ik heb 700k omzet, 15k producten (80MB producten database alleen al met indexes erbij), 1200 unieke bezoekers per dag gemiddeld en betaal 400,- per jaar hosting...
Ja er zijn uitzonderingen zoals ik al zei, maar welke webwinkel is dat dan?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

14 februari 2014

Ik denk dat het qua hosting meer een risicofactor is die de prijs bepaald. Als je een partij met voldoende kennis inschakelt, een redundant platform, goede uptime, snelheid en beveiliging, dan betaal je simpelweg meer. Je kunt een webshop met 10 miljoen omzet ook hosten op een 1 euro pakketje, of een VPS waarbij je zelf, zonder dat je daar veel kennis van hebt, het beheer doet. De vraag is meer, wil je dat risico nemen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

14 februari 2014

Het verschil tussen een uptime van 99,7% en 99,9% is al bijna één dagomzet. Maar dat is nog niet het ergste...

Uit een recent Amerikaans onderzoek blijkt dat meer dan de helft (57%) van de consumenten een webwinkel al verlaat nadat ze 3 seconde hebben moeten wachten. Daarvan keert 80% nooit meer terug naar de site.

Volgende keer maar eens aan denken als je weer tot tien kunt tellen voordat zo'n ouderwetse carrousel is geladen.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

14 februari 2014

Ik heb 700k omzet, 15k producten (80MB producten database alleen al met indexes erbij), 1200 unieke bezoekers per dag gemiddeld en betaal 400,- per jaar hosting...
Ja er zijn uitzonderingen zoals ik al zei, maar welke webwinkel is dat dan?

Zelf geprogrammeerd. Vandaar, dat dit kan. Het is puur geprogrammeerd op performance. Tot details aan toe als echo in plaats van print en dan , in plaats van . gebruiken.

Elke pageview is max 2 SQL queries. Absoluut geen nested queries. Zoveel mogelijk wordt gecached ook wederom om performance te verbeteren.

Alle content die niet 'doorzocht' hoeft te worden door de internet zoekmachine, is sowieso statisch opgeslagen en niet in een database.

Enzovoorts...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

14 februari 2014

Zelf geprogrammeerd. Vandaar, dat dit kan. Het is puur geprogrammeerd op performance. Tot details aan toe als echo in plaats van print en dan , in plaats van . gebruiken.
Hahaha, goed zo!

Een feest der herkenning voor degenen die het herkennen. :D
 
WebsiteStart
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 februari 2014
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

15 februari 2014

Beste forum leden,

Ik ben druk bezig om rond te kunnen komen van mijn internet business. Nu vraag ik mij af en denk ook wel meer leden of jij rond kan komen van je internet business? Of heb jij nog een partime/fulltime baan er bij?

En misschien heb je nog wel tips wat je er precies aan doet om rond te kunnen komen van je internet business.


Groetjes
als je een onderneming hebt, kan je beter daarnaast nog werken totdat het goed gaat. Daarna rustig overstappen.. dat doen de meeste denk ik.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

16 februari 2014

Beste forum leden,

Ik ben druk bezig om rond te kunnen komen van mijn internet business. Nu vraag ik mij af en denk ook wel meer leden of jij rond kan komen van je internet business? Of heb jij nog een partime/fulltime baan er bij?

En misschien heb je nog wel tips wat je er precies aan doet om rond te kunnen komen van je internet business.


Groetjes
als je een onderneming hebt, kan je beter daarnaast nog werken totdat het goed gaat. Daarna rustig overstappen.. dat doen de meeste denk ik.

Niet mee eens. Meteen full time ervoor gegaan. Al me spaargeld verbrand en nog wat schulden gemaakt. Nu een goedlopend bedrijf en schulden al terug verdient.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

17 februari 2014

Het kan allebei. Zelf ben ik fulltime erin gedoken. Veel starters beginnen een webwinkel als hobby naast hun werk. Mijn inschatting is dat fulltime meer kans op succes heeft, als het plan en de uitvoering tenminste goed zijn. Heeft alles te maken met de tijd en energie die je erin steekt. En fulltime vergt vaak ook een hogere investering al is het maar om in het begin in je levensonderhoud te kunnen voorzien. Bij mij heeft zich dat allemaal uitbetaald: dit is mijn 17e jaar als webwinkelier en het einde is nog lang niet in zicht.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

17 februari 2014

Ik ben ook fulltime met mijn webshop begonnen. Dat is veel handiger. Je hebt dan sneller een goedlopende webshop.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

17 februari 2014

Naast mijn stenen "winkel" heb ik een reparatieatelier en verhuur ik instrumenten. De webwinkel daarbij zorgt voor ca. 1/3 van de omzet. Van het geheel kan ik goed rondkomen, van alleen de webwinkel zou het niet gaan.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

17 februari 2014

Het heeft beide zijn voor en nadelen inderdaad. Ik zou misschien fulltime met m'n webshop aan de slag kunnen gaan, gezien ik nog thuis woon en dus niet veel vaste lasten heb. Maar ik vind het wel fijn om toch een stabiel inkomen te hebben en te kunnen sparen voor als ik het huis uitga en niet compleet afhankelijk ben van de webshop. Op dit moment investeer ik meteen alles weer terug in mijn webshop, zodat de shop weer groter kan groeien. Dit zou niet kunnen als ik er ook nog van moest leven nu.

Mocht het nodig zijn, dan ga ik mijn vaste baan 'afbouwen' om zo fulltime te gaan ondernemen als dit mogelijk is. Wat ook één van mijn wensen is. Helaas zit ik misschien ook nog met een operatie in het verschiet, dus op dit moment nog wel ff fijn om een vaste baan te hebben met uitzicht op ziektewet :wink:
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Kan jij rondkomen van je internet business?

18 februari 2014

Nee! Wij kunnen er niet van leven (helaas).
Vriendin heeft een goede fulltime baan, ik ben afgekeurd (WAO) en heb een klein militair invaliditeits pensioen levenslang.
Financieel komen we dus echt niks tekort.

De webshop die we runnen verkoopt niet genoeg, simple as that. Reden is omdat de vraag schijnbaar klein is en ons assortiment te beperkt (ivm houdbaarheidsdatum)
Wij bestaan nu 2 jaar, en pas het laatste kwartaal hebben we een kleine winst geboekt. De periode daarvoor was het veel eigen geld er op toeleggen. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat verleden jaar de toko ook wel ongeveer 6 maanden op lage toeren liep ivm mijn gezondheid.

Nu ik genezen ben wil ik mij geheel steken in de webshop. Ik denk dat ik hem binnenkort eens in het feedcak topic laat keuren :cry:
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht