Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Bikon
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 april 2013

Beste oplossing voor telefonie

15 augustus 2013

Ik ben wel benieuwd hoe de meeste webwinkeliers hun telefonie geregeld hebben.

Wij zijn sinds april met z'n 2e actief voor onze webshop, maar hebben hier beide nog een baan naast. We krijgen altijd goede respons op het snel reageren op emails (90% binnen 1 uur beantwoord) en denk ook dat het telefonisch goed bereikbaar zijn zeker een pluspunt is voor veel potentiële klanten.
Momenteel hebben we 1 prepaid telefoon bij simyo die we zo nu en dan weer wisselen.
Op ons werk af en toe een telefoontje opnemen is geen probleem maar dat is lang niet altijd mogelijk waardoor we soms moeten laten gaan en je mensen moet terugbellen of wachten tot de klant zelf weer terug belt. Wat we eigenlijk zoeken, 1 nummer en 2 telefoons die 'tegelijk' overgaan wie het eerst oppakt heeft hem.

We hebben een tijdje doorschakeling gedaan, opzich werkt dit goed alleen heeft het een aantal nadelen,
1. je betaald bij een doorgeschakeld gesprek de gesprekstijd van het nummer vanaf waar gebeld word naar het nummer waar je heen doorschakeld, veel mensen hangen na 5 keer overgaan op of hangen op als ze horen dat je doorgeschakeld word

2. heb zitten lezen over duo sim, maar het schijnt dat je hier eigenlijk maar 1 sim tegelijk actief kunt hebben.



Graag jullie ervaringen!
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Beste oplossing voor telefonie

15 augustus 2013

Ik weet niet in welke branche je actief bent, je zou ook een 'Bel-mij-terug' knop kunnen introduceren op je website.

Telefonie buitenom een vaste werkplek regelen gaat sowieso geld kosten, een mogelijkheid om aan de wens te voldoen: beide mobielnummers tegelijk 'over laten gaan' is in theorie mogelijk met een VOIP nummer.

Ik heb zelf mijn telefonie ondergebracht bij Callvoip, in hun centrale is het mogelijk om een 'belgroep' te configureren. In jouw geval:
- Klant belt een 'vast' nummer
> de centrale laat een reeks nummers over gaan

Nadelen hierin zijn:
- Altijd belkosten (gefactureerd vanuit VOIP provider voor mobiel bellen)
- Op het moment dat iemand de call weg drukt op zijn mobiel (-> voicemail), wordt de beller zeer waarschijnlijk hier naar toegeleid. (Hallo dit is de voicemail van Pietje, dat is ook niet wat je wilt).

Misschien dat iemand nog een betere oplossing heeft, maar ik vrees het ergste. Succes in ieder geval!
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
Bikon
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 april 2013

Re: Beste oplossing voor telefonie

15 augustus 2013

Het is ook niet dat het helemaal niets mag kosten, maar als ondernemen houd je graag de kosten laag, omdat we in 9/10 gevallen gebeld worden en niet zelf hoeven te bellen proberen we de kosten natuurlijk zo laag mogelijk te houden, wat we nu doen werkt namelijk wel maar het zou beter kunnen.

Ik ga me eens verdiepen in VOIP, bedankt voor je tip!
 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Beste oplossing voor telefonie

20 augustus 2013

Wij hebben het opgelost door een vast nummer te nemen bij via Skype. Kost € 50,- per jaar, en door de Skype app op je telefoon en/of pc te installeren.

Een oproep komt dan op iedere app binnen, en degene die deze als eerste beantwoord heeft het telefoongesprek. Het voordeel is dat je één vast nummer hebt wat je met meerdere mensen kan beheren.

Ook zijn gemiste en ontvangen oproepen via de app en internet inzichtelijk en kun je een eigen voicemail bericht inspreken.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
remcovdberg1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 augustus 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Beste oplossing voor telefonie

20 september 2013

Een iets duurdere, maar in mijn ervaring een van de beste oplossingen in dit geval, is het inschakelen van een bel-bureau. Een bedrijf dat professioneel uw telefoontjes aanneemt voor een maandelijke vergoeding en de vraag vervolgens op de mail u kant op stuurt.

Daarnaast werd ik ongeveer 70% minder gebeld na het installeren van een Live-chat. Ik heb de live-chat als app op me mobiel en kan overal en altijd antwoord geven op vragen van klanten.
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beste oplossing voor telefonie

20 september 2013

Een iets duurdere, maar in mijn ervaring een van de beste oplossingen in dit geval, is het inschakelen van een bel-bureau. Een bedrijf dat professioneel uw telefoontjes aanneemt voor een maandelijkse vergoeding en de vraag vervolgens op de mail u kant op stuurt.
De betere bureaus kunnen standaardvragen meteen beantwoorden. Dan is de klant direct geholpen.
 
Gebruikersavatar
Faisj
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 november 2013
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Beste oplossing voor telefonie

04 november 2013

Wij hebben gekozen voor een eigen 088 blok met 99 nummers: (direct bij de OPTA afgenomen)
088-20456xx

Onze voip is in de cloud (via telecomlijn)

qua toestellen maken we gebruik van Cisco
( http://www.cisco.com/en/US/prod/collate ... 48564.html )
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Beste oplossing voor telefonie

07 november 2013

Ik maak gebruik van een normaal telefoonnummer via cheapconnect. In plaats van een 088 nummer. Kosten is 8.95 per jaar voor het nummer en af en toe opwaarderen. Aangezien mensen door worden geschakeld naar mijn mobiel (werktelefoon) en daar zitten dan wel kosten aan verbonden, maar dat is niet zo heel veel.

Is trouwens ook VOIP.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beste oplossing voor telefonie

08 november 2013

Ik moet met mobiel overstappen. Ik ben gewoon niet altijd bereikbaar, terwijl ik dat wel moet zijn. En dan wil ik kijken voor een gewoon nummer dat doorgeschakeld wordt. En het is echt irritant dat klanten je proberen te bellen, maar je krijgt zelf niet eens te weten dat er gebeld is (geen gemiste oproep, helemaal niets).
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Beste oplossing voor telefonie

08 november 2013

We hebben een hosted oplossing van Belcentrale. Met meerdere nummers, voicemail, callrecording etc.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beste oplossing voor telefonie

08 november 2013

Ik zat te denken nog aan eventueel een 2e nummer bij Ziggo en die doorschakelen, maarja als T-mobile het belangrijk vindt dat klanten niet bereikbaar zijn dan kan ik weinig.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Beste oplossing voor telefonie

08 november 2013

Ik zat te denken nog aan eventueel een 2e nummer bij Ziggo en die doorschakelen, maarja als T-mobile het belangrijk vindt dat klanten niet bereikbaar zijn dan kan ik weinig.
T-mobile is waardeloos qua bereik, helemaal in het noorden. Ik heb het ooit gehad, en was regelmatig in gebouwen, natuurgebieden of zelfs complete dorpen (boven in Groningen dan wel, maar toch :lol:) niet bereikbaar.

Inmiddels al een jaar of 5 KPN en nooit problemen gehad. Ik heb zo'n onbeperkt bellen abonnement, dus hoef nergens op te letten :wink:
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beste oplossing voor telefonie

08 november 2013

Ik zat te denken nog aan eventueel een 2e nummer bij Ziggo en die doorschakelen, maarja als T-mobile het belangrijk vindt dat klanten niet bereikbaar zijn dan kan ik weinig.
T-mobile is waardeloos qua bereik, helemaal in het noorden. Ik heb het ooit gehad, en was regelmatig in gebouwen, natuurgebieden of zelfs complete dorpen (boven in Groningen dan wel, maar toch :lol:) niet bereikbaar.

Inmiddels al een jaar of 5 KPN en nooit problemen gehad. Ik heb zo'n onbeperkt bellen abonnement, dus hoef nergens op te letten :wink:
Ik zat bij Hi, maar door het leasen toen overgestapt. Maar de afgelopen 3 maanden is het verschrikkelijk en mijn abonnement loopt pas in mei af. Maar ik bedenk mij nu dat ik ze maar even ga bellen, want ze bellen ook niet terug.
 
nescioo
Berichten: 144
Lid geworden op: 20 mei 2012
Locatie: Amsterdam

Re: Beste oplossing voor telefonie

08 november 2013

Ik zat bij Hi, maar door het leasen toen overgestapt.
Zijn ze hier inmiddels niet mee gestopt?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beste oplossing voor telefonie

08 november 2013

Ik zat bij Hi, maar door het leasen toen overgestapt.
Zijn ze hier inmiddels niet mee gestopt?
Ja, daarom is het ook weer interessant om terug te gaan. Maar ik moet nog ongeveer 4 dagen wachten van T-mobile dan kunnen ze mij meer vertellen (staat 7 dagen voor). Dus ik ben benieuwd. Zo kan men mij bereiken en zo weer niet, terwijl ik vol bereik heb.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht