Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Maad
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 maart 2013

Oude voorraad boeken

21 augustus 2013

Goedenavond

Een jaar geleden ben ik mijn eigen bedrijf begonnen.
Vóór die tijd verkocht ik wat spullen via marktplaats en hiervan heb ik nog wat liggen (verkoop nu niets meer via marktplaats).
Deze spullen heb ik echter nooit ingeboekt. Hiervan heb ik namelijk geen facturen en ook is er geen BTW over betaald.
De artikelen wil ik nu echter graag gaan verkopen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Oude voorraad boeken

21 augustus 2013

Marktplaats :)
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Oude voorraad boeken

21 augustus 2013

Is het veel? Als het een lage waarde is zou ik het gewoon verkopen en verder nergens naar kijken. Zal wel niet volgens de regels zijn, maar als je netjes btw afdraagt over de verkopen schiet de fiscus er in ieder geval niet bij in, en zal het niet zo'n probleem zijn.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Oude voorraad boeken

22 augustus 2013

Spullen uit privébezit kun je gewoon in het bedrijf inbrengen vanuit Privé. Je voert ze tegen het gewenste 'inkoop"bedrag op bij de voorraad en telt de zelfde waarde op bij Privé (Eigen Vermogen). Bij verkoop dien je wel BTW af te dragen. Kleine slag om de arm of dit helemaal correct is, maar ik dacht het wel. Je boekhouder zal dit wel precies weten.

Het scheelt wel BTW en belasting als je deze goederen via marktplaats verkoopt als privépersoon. Je mag best wat eigen spulletjes verkopen zonder dat de belastingdienst hiervan mee profiteert. Als particulier heb je de BTW tenslotte al betaald.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht