Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vinceh
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

29 augustus 2013

Hallo allemaal,

sinds een paar dagen heb ik een webshop in de verkoop van xbox live kaarten.

maar ik betaal mij nu scheel aan het adverteren op adwords.

Weet iemand een manier om mijn doelgroep "XBox 360 Gamers" te bereiken zonder te veel kosten?

Ik ben natuurlijk bereid om geld uit te geven aan het adventeren, maar heb niet veel te besteden.
En adverteren via adwords kost mij meer dan dat ik omzet maak.

Graag hoor ik uw reactie.

Groetjes,

VinceH
 
LDestrooper
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 december 2011
Contacteer:

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

29 augustus 2013

Kort 2 ideeën:
- Sponser of organiseer een LAN-party
- Zoek evenementen waar je doelpubliek grotendeels aanwezig is en flyer daar
Trotse eigenaar van [url=https://www.koffiemetkarakter.be]ambachtelijke koffiebranderij[/url] Koffie 't Molentje.
 
vinceh
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

29 augustus 2013

Dankjewel voor je idéén...

nu had ik een vraag, hoe en waar vind ik die lan party's?

en waar vindt ik die evenementen?
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

29 augustus 2013

Google.
Praat met mensen die bekend zijn in het wereldje. Je bent vast niet zomaar met dit idee gekomen, ik neem aan dat je zelf affiniteit met het product hebt? Dan ken je vast ook mensen die in de doelgroep vallen.
Daarnaast kan je natuurlijk ook nog gebruik maken van social media. Met Facebook en Twitter kan je een boel mensen bereiken.
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

31 augustus 2013

Meld je aan op gaming forums, die zijn er genoeg .. raak bekend met die mensen en win zo vertrouwen. Zodat ze weten dat ze bij je terecht kunnen. Het is echt niet nodig om per dag daar uren op bezig te zijn. gewoon af en toe van jezelf laten horen is al genoeg.

Maak een facebook pagina aan, gamers zijn gevoelig voor gratis game tijd, en hou af en toe eens eens een actie en deel die op facebook.


Linkbuilding en hou bijvoorbeeld een blog bij.

Maak een account op Twitch (als je zelf gamer bent) stream af en toe eens als je speelt. zet onder in je gegevens een link naar je webshop in gamekaarten. Je vaste volgers zullen dan sneller bij jou kopen als bij een ander. ( weet trouwens niet zeker of dit mogelijk is voor XBOX ).

Maak een youtube account, zet er af en toe eens een filmpje op van gamers (jezelf of vrienden) etc , link naar je webshop

Zorg voor goede onpage SEO, om zo sneller en beter gevonden te worden in google. Ik zou je wel wat tips kunnen geven of helpen.

Twitter er op los ! Niet alleen over je webshop, maar ook over games, doe mee met andere gamers op twitter etc....
 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

31 augustus 2013

Social media en zoekmachines zijn denk ik de goedkoopste manieren van reclame maken, maar elk bedrijf moet nou eenmaal in geïnvesteerd worden. De belangrijkste vraag is hoe je die klanten vast gaat houden.
 
Bekertje
Berichten: 134
Lid geworden op: 26 februari 2013
Contacteer:

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

16 september 2013

Goed opletten waar gamekings heen gaat? Waar zijn de releases van games?
Tal van mogelijkheden.
 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

17 september 2013

Beste Vinceh,

Het trekken van bezoekers blijft natuurlijk een lastig onderdeel van het runnen van een webshop. Zoals hierboven ook al vermeld moet je vooral creatief zijn in het vinden en benaderen van je doelgroep. Misschien zijn onderstaande artikelen voor jou interessant:

- Marketing voor beginners deel 1
- Marketing voor beginners deel 2
- Marketing voor beginners deel 3

Een keer goed brainstormen wil ook nog wel eens helpen. Schrijf alles op wat je weet over doelgroep. Zo kom je vaak zelf tot nieuwe inzichten en ideeën.
 
Gebruikersavatar
easywebshop
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2013

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

17 september 2013

De goedkoopste (én de beste) methode is mond aan mond reclame.

Als tevreden klanten je product blijven kopen en aanbevelen blijft je verkoop stijgen zonder extra investeringen.

Dit duurt natuurlijk wel het langst en je hebt klanten nodig om mee te beginnen.
SEO, social media en forums zijn het voordeligst hiervoor.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

17 september 2013

Als Adwords te duur is, doe je toch echt iets verkeerds.
 
Bekertje
Berichten: 134
Lid geworden op: 26 februari 2013
Contacteer:

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

18 september 2013

Waarom kan adwords niet te duur zijn volgens u, zyra? Ik vind het namelijk in verhouding voor mijn markt ook te duur. Natuurlijk zijn er goedkope zoekwoorden maar die hebben geen effect. Duurdere zoekwoorden halen je winst snel onderuit.
Voor mij is marktplaats e.d. een veel goedkoper alternatief.

Misschien ook een idee voor topicstarter?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hoe krijg je goedkoop naam bekendheid

19 september 2013

Ja, marktplaats als je dat goed inzit kan het goedkoop zijn, maar ook niet op alle gebieden.

Allereerst kan je het instellen op een bepaald bedrag per dag. Ja wil je 10 of 20 klikken per dag via Adwords dan ben je duur uit, maar vind je 1 of 2 via Adwords genoeg doe je dat.
Daarbij waarom moet je altijd met zoekwoorden op pagina 1 staan? Doe je dit ook op Marktplaats? Dus lekker 0,30 cent per klik betalen? Is niet nodig!

Zo is dat ook met de rest, sommige zijn 0,10 andere 1,- en nooit zal ik 1,- voor 1 klik neerleggen. En Google is zoveel aan het rotzooien met zijn zoekmachine, prima, maar het beste content staat echt niet meer altijd op pagina 1. Heel vaak zoek ik nog verder en de goede zoekers doen dit ook wel en als jouw bedrijf dan als Adwords er tussen staat wordt het echt wel opgemerkt.
Natuurlijk geeft Google een richtlijn aan, dat is omdat zij er ook aan willen verdienen. Maar je bent niet verplicht je er aan te houden en je krijgt echt wel de bezoekers die je wilt.

Maar houd het handmatig, i.p.v. automatisch en heb je het zelf in de hand. Ook dat je dus geld moet storten i.p.v dat je achteraf een factuur krijgt.