Automatische incasso verplicht vanaf 1 jan 2014 ivm SEPA

1
Bedrijf geeft aan dat ze vanaf 1 jan verplicht zijn om automatisch te incasseren ivm SEPA.

Nu kun je zelf bepalen of je automatisch betaald of niet, en vanaf 1 jan willen ze het verplicht stellen. Ze geven aan dat dat ze dat verplicht zijn vanaf 1 januari ivm SEPA Regeling.


Naar mijn inziens kunnen ze het toch niet verplichten ... Dan bedoel ik dat SEPA regeling aangeeft dat automatisch incasseren verplicht is. Dat een bedrijf zelf de regels aanpast en aangeeft dat automatisch incasseren vanaf 1 jan verplicht is bij hun is iets anders.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Automatische incasso verplicht vanaf 1 jan 2014 ivm SEPA

2
Lijkt mij onzinnig: per 1 februari verandert er weliswaar van alles aan de kant van degene die incasseert, maar dat heeft niets te maken met wel of niet verplichting. Je kunt net zo goed prinsjesdag of de eerste sneeuwbui als argument aanvoeren: ook onzinnig. Het kan de betreffende leverancier goed uitkomen te incasseren van de rekening van de klant, maar dat kun je niet beargumenteren met SEPA, want ook onder het SEPA regime blijven andere betaalwijzen gewoon voorhanden.

Re: Automatische incasso verplicht vanaf 1 jan 2014 ivm SEPA

4
Wat een onzin zeg. Zeg gewoon dat je overgaat op automatisch incasso punt. Maar sleep er geen andere dingen bij.

Hier ook bij de VVE waar ik (verplicht) bij aangesloten ben. Die 'moeten' opeens 50 euro herinneringskosten rekenen. Jaja. Ze 'moeten' ivm de nieuwe incassowet. Helaas kunnen ze het verschil tussen 'maximaal mogen rekenen' en 'verplichting om iets te moeten rekenen' niet.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.