Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
WillemW
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 september 2013

Administratie tweedehands goederen webshop

25 september 2013

Ik ben voor een kennis aan het bekijken welk boekhoudingspakket ze zouden kunnen gebruiken voor hun webwinkel.

Zij verkopen uitsluitend tweedehands spullen (meubels e.d.) meestal via de website maar ook af en toe op markten.

Inkoop van de goederen gebeurd vaak contant.

De verkoopprijs die zij hanteren is inclusief verzendkosten (pakketpost à €6,75).

Het betreft dus margegoederen waardoor zij alleen over het verschil tussen inkoop en verkoop BTW dienen af te dragen. (weet alleen nog niet hoe dat dan moet met die verzendkosten die bij de prijs inzit, misschien toevallig ook een antwoord op?)

De artikelen die zij hebben zijn allen uniek, meestal dus maar één van op voorraad.
Ook dit zouden ze natuurlijk graag automatisch bijgewerkt zien in de voorraad na facturatie.

Nu gaat alles nog per bankoverschrijving maar vanaf volgende maand is er ook de mogelijkheid tot een IDeal betaling.

Ik heb al verschillende pakketten bekeken en demo’s gedownload maar ik kan er niet één vinden die hier zo op het oog mee om kan gaan.

Iemand hier ervaring mee, tips, trucs, adviezen.. ?
 
iwab
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 september 2013

Re: Administratie tweedehands goederen webshop

26 september 2013

Tweede hands, Margegoederen kan lastige materie zijn.

Omdat bij kosten ivm verbeteringen aan het marge goed geen voordruk mag worden genomen op die verbeteringen.

Bijvoorbeeld.

Marge auto ingekocht 500
Nieuwe uitlaat 250 (inc btw)
Totale inkoop waarde auto 750

Verkoop 1000. >>> 250 euro omzet = 206,60 omzet en 43.38 BTW afdracht

Als het verzenden onderdeel van de dienst is dan wordt dit onderdeel van het produkt en is bovenstaande van toepassing. Als het een keuze is niet.

Ik ken zelf geen programma`s die marge goederen en marge BTW correct berekenen.

Dit wordt meestal in excel gedaan. ( je zit ook met de regels van marge verlies ( tussen btw perioden en over de jaren heen, voorraden enz. Niet alles mag zo maar met elkaar verrekend worden.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... egoederen/
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht