Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
kwiep
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 november 2013

administratie gebruikte goederen

11 november 2013

Goedemorgen,

Ik ben van plan om samen met mijn moeder een webwinkel in brocante goederen te beginnen. Ik wil mij uiteraard goed voorbereiden en heb ook veel aan dit forum. Ik snap het verhaal m.b.t de inkoop en verkoop van margegoederen wel, maar nu heb ik een vraag m.b.t. de administratie. Nagenoeg alle goederen waarmee wij willen starten heeft mijn moeder de afgelopen jaren opgespaard en staan soms al lange tijd opgeslagen. Hier is dus totaal geen administratie van, laat staan een aankoopbewijs of prijs.
We kunnen uiteraard wel een leuke realistische verkoopprijs verzinnen voor deze artikelen, maar hoe verklaar je dan de winst in de administratie en aan de belastingdienst?
Alvast bedankt voor de reacties!
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: administratie gebruikte goederen

11 november 2013

Je kunt de goederen natuurlijk gewoon inbrengen in de onderneming en dus op de balans zetten. Of dat financieel het meest aantrekkelijk is weet ik niet.