Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
KTH
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 november 2013

Administratie Gratis (Cadeautje) / Inpakservice

15 november 2013

Hallo Medeleden,

Wij zouden graag willen weten hoe je het volgende dient te administreren in de boekhouding:

Wij kopen voor een x bedrag bepaalde spulletjes in
(van een paar euro) en geven deze gratis weg bij elke bestelling. (Hoe dien ik dit te administreren) ??


En als Service willen wij tijdelijk GRATIS inpakservice gaan verlenen,
de klant kan zelf een inpakpapiertje uitzoeken, en met dat papier gaan wij dan enkele of alle producten inpakken
(naar wens van de klant) Hoe dienen wij dit te administreren??


Of hoeft dit helemaal niet in de administratie worden opgenomen?

Ik hoop dat er mensen zijn wie deze 2 vragen kunnen beantwoorden.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Administratie Gratis (Cadeautje) / Inpakservice

15 november 2013

Overeenkomstig het voorzichtigheidsbeginsel moet je kosten zo vroeg mogelijk boeken (en omzet en winst zo laat mogelijk). Zowel de cadeautjes als het cadeaupapier mag je in dit geval als kosten beschouwen die je onmiddellijk volledig boekt. Met andere woorden: je maakt de kosten boekhoudkundig nu al, niet pas op het moment dat je een cadeautje verstuurt of een meter van de rol papier afknipt.
 
KTH
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 november 2013

Re: Administratie Gratis (Cadeautje) / Inpakservice

15 november 2013

Ik kan dus bijvoorbeeld 20 rollen Inpakpapier inkopen,
en deze al direct afboeken als kosten ??

Enig idee onder welke kosten ik dit mag afboeken?

Begrijp ik het zo goed ?

Dien ik op de klantenfactuur ook nog te vermelden dat de order gratis is ingepakt ?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Administratie Gratis (Cadeautje) / Inpakservice

16 november 2013

Nee, anders kun je alles wel op een factuur zetten wat "gratis" is. En reclamemateriaal als het gaat om flyers, proefjes weggeven. En cadeaupapier als verpakkingsmateriaal, je boekt het hetzelfde weg als enveloppen en dozen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Administratie Gratis (Cadeautje) / Inpakservice

16 november 2013

Nee, anders kun je alles wel op een factuur zetten wat "gratis" is. En reclamemateriaal als het gaat om flyers, proefjes weggeven. En cadeaupapier als verpakkingsmateriaal, je boekt het hetzelfde weg als enveloppen en dozen.
Zou voor een klant wellicht goed zijn. Het werkelijke bedrag (incl uurloon) erbij zetten, en onderaan als korting weer aftrekken :).