Geachte leden,
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het uitzoeken van wat ik moet doen om een webshop te kunnen en/of mogen starten. Nu heb ik nog enkele vragen die ik ook niet op het forum kon vinden.
1) Ik ben van plan goederen te importeren met DHL. Nu gaat het om relatief kleine zendingen, waarbij de kans groot is dat deze door de douane heen komen zonder dat er extra kosten op worden geheven ( zoals al vaker is gebeurd met mijn privézendingen van buiten de EU met waardes boven de €22 ).
Wat moet ik hier dan bij doen?
Ik heb namelijk enkele keren gelezen dat je het dan gewoon moet laten en blij zijn met je geluk, klopt dit?
2) Dit gaat over mijn administratie die ik ga opzetten in Excel, naja eigenlijk google spreadsheet zodat deze altijd online staat en niet kan verdwijnen.
Voldoe ik aan de eisen van de belastingdienst als ik van elke bestellingen die ik krijg, gewoon alle producten bij elkaar optel en daarvan gewoon de af te dragen belasting bereken.
Zoals ik hier doe:
Zo wordt het makkelijk met bijvoorbeeld korting op meerdere stuks geven of de belasting van de verzendkosten ( indien van toepassing ) erbij te berekenen.
Of denk ik nu te makkelijk?
Met vriendelijke groet,
Pavalion