Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Krvanh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 november 2013

Vraag over voorraad/administratie

23 november 2013

Hallo,

Ik heb de volgende vraag over de kostprijs voor de voorraad administratie.
Als ik verschillende producten heb die totaal 1000 euro kosten maar door een korting over de totaal factuur word dit 800 euro.
Hieronder een voorbeeld:

Sub-Total, no-tax: 1.000,00 EUR
20.00 % Discount:: 200,00 EUR
Shipping: 0,00 EUR
Total, no tax: 800,00 EUR

De producten staan nog met de 100% prijs op de factuur
Als ik echter de kostprijs in de voorraad wil gaan invullen zou ik normaal zonder korting dat per product makkelijk invullen.
Moet ik nu al die producten delen door 200 en dan per product de kostprijs verlagen.
Mag dit zomaar of moet ik dan nog iets anders boeken in e-boekhouden?

Bij voorbaat dank
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vraag over voorraad/administratie

23 november 2013

Moet ik nu al die producten delen door 200 en dan per product de kostprijs verlagen.
Producten delen door 200? Ik denk dat je bedoelt: de inkoopkorting van € 200 verdelen over de ingekochte producten. Ja, dat is wel de zuiverste methode. Zo weerspiegelt de waarde van je goederen op de balans wat je er daadwerkelijk voor hebt betaald, inclusief die korting.
 
Krvanh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 november 2013

Re: Vraag over voorraad/administratie

23 november 2013

Moet ik nu al die producten delen door 200 en dan per product de kostprijs verlagen.
Producten delen door 200? Ik denk dat je bedoelt: de inkoopkorting van € 200 verdelen over de ingekochte producten. Ja, dat is wel de zuiverste methode. Zo weerspiegelt de waarde van je goederen op de balans wat je er daadwerkelijk voor hebt betaald, inclusief die korting.
Ja dit bedoel ik inderdaad bedankt!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht