Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
stadhuismakelaardij
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 februari 2007

Ondernemingsplan

01 februari 2007

Momenteel ben ik een eigen onderneming aan het starten waarbij ook een webwinkel komt. Hiervoor ben ik een ondernemingsplan aan het maken. Ik heb al heel veel informatie gevonden bij de grote Nederlandse banken maar heb het idee dat die zich toch meer op het financiële plan richten en minder op het marketingplan, welke voor mij heel belangrijk is. Weet iemand waar ik hier meer informatie over kan vinden?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

01 februari 2007

Informatie hierover:

Ondernemingsplan: Uitleg over wat het marketingplan is en wat er over in moet staan. Meer over het ondernemingsplan op of het schrijven van een ondernemingsplan
 
Algemene informatie: Heel veel via www.higherlevel.nl - een forum net zoals deze maar gericht op ondernemen in plaats van webwinkel
informatie.

Daarnaast misschien op de website van de Kamer van Koophandel of het CBS?
 
stadhuismakelaardij
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 februari 2007

01 februari 2007

ondernemingsplan-maken.nl had wel ongeveer wat ik zocht..... Nu de boel nog invullen ;) bedankt tot zover!
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

19 mei 2010

Hier ben ik mee bezig http://www.businessbox.nl/stap-1-de-ond ... nu-65.html

Ik heb al een keer een compleet ondernemingsplan geschreven in mijn opleiding. Dus dat scheelt ook al. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

19 mei 2010

Ik heb hier nog een leeg bestand van de KvK.
Dit is een ondernemingsplan met uitleg en in Word.

Voor de geintreseerden mail me even dan mail ik het terug.
 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

27 mei 2010

Ik vind die van de rabobank wel goed. Ik had eerst een betaalt ding van 15 euro gedownload maar dat was echt zo gaar als een klontje. Sowieso ging de helft nergens over.

Dan stond er vul marketing plan in. Dan klik je op help om te kijken wat je moet invullen dan krijg je iets van in dit deel vul je het marktingplan in (net of ik dat zelf niet doorhad). Dus je had er niets aan.

Via een acccountant die me helpt met opstarten had ik een link gekregen naar rabostartproof ondernemingsplan. Daar staan ook voorbeelden enzo.

http://www.rabobank.nl/images/de_softwa ... 613586.pdf

het plan zelf kan je ook downloaden bij rabobank, ik geloof dat er nog meer voorbeelden te zien zijn ook daar.
 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

27 mei 2010

O ja over marketing plan gesproken zou ik het toch bij affliate marketing houden.

Wat bedrijven die zich er me bezig houden kan je kijken bij bijvoorbeeld
www.tradetracker.nl
www.zanox.nl

Is wel geen marketing plan maar heb je wel een idee hoe je het kan gaan aanpakken en wat de kosten zijn.

Een vrij dure marketing maar met veel exposure kan ook bij
http://www.semilo.nl/

Denk aan bedragen van boven de 1000 euro.
Denk aan bijvoorbeeld op www.smulweb.nl adverteren voor 3500 per maand met 5 miljoen pageviews voor je advertentie. Dit kan je doenm als je denk veel citruspersen enzo kwijt te kunnen en heeft in elk geval als doel dat het veel traffic naar je site genereert. Ze hebben allerlei verschillende kanalen bijvoorbeeld als je een reisbureau hebt of een auto handel hebt. Verder bieden ze de mogelijkheod om te adverteren.

Als je weinig geld hebt of geen geld los kan krijgen bij de bank zou ik beginnen met Affiliate marketing op basis can Cost per Sale (CPS). Dan betaal je aleen voor daadwerkelijk sales.

Ik ben zelf ook bezig mijn webwinkeltje te beginnen en ik ben ook flink aan het zoeken naar goede en goedkope marketing.

verder kan je nog overwegen om SEO te doen. Search engine optimalization. Kost dan een paar hondr euro om je site helemaal uit te laten pluizen om te zorgen dat de zoekmachine je kunnen vinden en je een hoghe pageranking krijgt (is op zich ook nog wel redelijk simpel zelf te doen als je er tijd voor hebt). gewoon meta keyword en meta descriptions invullen in je webwinkel en bij zoveel mogelijk spiders/zoekmachine aanmelden met zoveel mogelijk links naar producten en/of categoriën van je webwinkel. Kost wel wat tijd natuurlijk dus als je geen tijd hebt hebt kan je het voor niet te veel geld ook laten doen. Als je het zelf doet kan je weer geld uitsparen voor leuke aanbiedingen in je winkel.

Het zijn maar wat ideetjes. Zo een knuppel bij de bank met ze mooi roze autoverkoper stropdas die weet 9 van de 10 keer toch niet waar je het over hebt dus je moet er zelf maar een mooi verhaal van maken als het op internet marketing aankomt. CPS cost per sale is een mooi verhaal om mee te beginnen kost niets hooguit als je wat verkoopt. Dan kan je bijvoorbeeld 1% van de omzet eraan besteden ofzoiets. Of een vast bedrag.



Lijkt heel duur maar dat ben je ook kwijt als je een kleine advertentie in een krant zet
met 100.000 lezer (waarvan de helft misschien niet tot je doelgroep behoort)