Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Database administratie - Excel/Calc?

14 oktober 2010

Dag,
ik weet niet precies waar dit thuishoort, dus maar even hier.
Zoals jullie wel weten, ga ik dingen zelf maken/samenstellen.

Nu ben ik een database aan het opzetten, voorraad van mijn spullen (onderdelen). Daarbij wil ik alles aan elkaar koppelen.
Dus ik heb een tabblad 'onderdelen' (welke, waar vandaan, voorraad, prijs), nu wil ik een tabblad 'resultaat' waarin ik kan invoeren welke onderdelen ik heb gebruikt en dat ik dan automatisch de prijs uitreken, maar ook dat deze dan bij onderdelen eruit gaat.
Dus de boel koppelen. Nu ben ik al een heel eind, maar kan ik dat ook allemaal organiseren op deze manier? Ik kan gewoon alle formule's maken, dat is geen probleem. Maar het koppelen lijkt me ideaal.

Enne, ik bestel in het buitenland met andere valuta (o.a. USD). Hoe los ik dat op in de voorraad? Ik wil het graag omzetten in euro's voor mijn gemak. Doe ik dat met de wisselkoers op datum van betaling?
(Ik wil de dollar-prijs er wel in houden omdat het ook een leveranciersdatabase gaat worden).

Hoe kan ik dat het best doen? Ik werk nu in Calc van Open Office. Moet ik daarvoor Excel aan gaan schaffen? Ik had legale Microsoft Office, maar na crash van jaar geleden was dat pleite. :)
Dus wat is wijsheid?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

14 oktober 2010

calc kan net zo veel als excel...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

14 oktober 2010

Ah, ik kan dan nog niet alles vinden. Heb al wel online een handleiding gevonden, ga weer verder vechten.
Met Excel kon ik altijd heel goed uit de voeten, gaat met die handleiding vast ook wel lukken. (Maar man o man, wat een werk om administratie op te zetten!)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht