Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BirdsPlace
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 januari 2014

Hoe moet ik de administratie doen?

14 januari 2014

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Desiré (26) en ben 100% afgekeurd. Omdat ik toch wat wilde doen in mijn leven heb ik bedacht een webwinkel te gaan starten wat vogelbenodigdheden verkoopt.

Na goedkeuring van het UWV ben ik dus begonnen met een ondernemersplan en het bouwen van de webwinkel achter de schermen. (hosting en dergelijke had ik al).

Nu ga ik Donderdag ochtend mijn inschrijving bij de KvK bevestigen in Breda en gaat het dus echt gebeuren wat ik behoorlijk spannend vind.

Helaas heb ik geen verstand van boekhouden en en zou hier graag wat advies in willen. Welk programma kan ik het beste gebruiken om mijn administratie te gaan doen en klopt het dat ik de maandelijkse aangiftes zelf kan doen en maar 1 keer per jaar een boekhouder nodig heb die voor mij de jaarlijkse aangifte doet?
Doordat ik mijn prijzen zo laag mogelijk wil houden wil ik dus graag zoveel mogelijk zelf gaan doen zodat ik dit ook kan realiseren alleen is de start van een boekhouding wel moeilijk vind ik.

Zo vraag ik me namelijk ook nog af, wat moet ik doen met het voer wat bijvoorbeeld over de datum is en ik dus niet meer kan verkopen? en hoe zit het met de producten de ik zelf gebruik voor mijn vogels, en kan dit überhaupt wel of moet ik mijn eigen gebruik alsnog bij de dierenwinkel in het dorp halen?

Ik hoop dat jullie mij een zetje in de goede richting kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
Desiré
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Hoe moet ik de administratie doen?

14 januari 2014

Wat je het beste kan doen is nu alvast met een boekhouder praten. Hij kan je vertellen hoe of wat je moet doen met je administratie en antwoord geven op vragen zoals wat je moet doen met onverkoopbare voorraad.

Verder kan zo iemand je advies geven over bepaalde zaken waar je misschien nog niet van af weet, zoals diverse fiscale voordelen die een ondernemer mag gebruiken.

Heeft het UWV niet geadviseerd om alvast met een boekhouder te praten? Lijkt mij namelijk vrij essentieel advies voor een onervaren ondernemer.
 
BirdsPlace
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 januari 2014

Re: Hoe moet ik de administratie doen?

14 januari 2014

Bedankt voor je reactie Wouter,

Natuurlijk heeft het UWV mij geadviseerd een boekhouder te zoeken en deze heb ik ook al wel gevonden, maar deze heeft het erg druk met de jaarafsluitingen en vroeg dus of ik misschien in februari langs kon komen voor een gesprek. Gezien ik nog niet echt van start ben gegaan vind ik dit niet erg en wacht dus (on)geduldig af tot februari.

Tot die tijd wil ik alvast gaan kijken naar een boekhoudprogramma of iets dergelijks. dus vandaar mijn vraag hier.

Met vriendelijke groet,
Desiré
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoe moet ik de administratie doen?

14 januari 2014

Het gratis Handboek ondernemen van de Belastingdienst bevat onder andere een hoofdstuk over het opzetten van een administratie.

Met een concreet boekhoudprogramma zou ik even wachten totdat je duidelijkheid hebt over twee koppelingen: die met je webwinkelsoftware en die met je boekhouder. Zonde om met iets aan de slag te gaan wanneer je boekhouder het graag anders ziet; laat je hierover adviseren, vraag ernaar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht