Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Klant besteld en stuurt daarna mail om BTW te verleggen

24 januari 2014

Help ... ;-)

Eerste keer dat dit voorkomt, dus wilde even weten hoe dit aan te pakken.

Klant doet gister een bestelling en heeft betaald.

Nu geeft de klant aan dat ze graag de BTW wenst te verleggen en geeft een belgisch BTW nr door. Het nummer klopt ( dat heb ik al gecontroleerd ).

--

Hoe dit nu het beste aan te pakken, aangezien de klant al via MRCash betaald heeft en dus ook al 21 % btw heeft betaald.

---

Ik neem aan dat ik een factuur moet aanmaken met daarbij de o % btw regel ( ivm het verleggen ) en er daarna een creditfactuur ? Omdat ik toch die BTW terug moet betalen...


Of kan ik ook zeggen dat ik dit niet doe ? Maat dan ben ik wel die klant kwijt, dus liever niet natuurlijk.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Klant besteld en stuurt daarna mail om BTW te verleggen

24 januari 2014

Je kan zeggen dat je het niet doet achteraf, dat doe ik ook niet. Wij hebben het dan wel weer in de checkout ingebouwd, dus dat ligt wellicht anders.

Wat je kan doen als je wilt verrekenen is een credit maken voor de eerste, en opnieuw factureren zonder BTW. Dan kan je het verschil terugbetalen.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Klant besteld en stuurt daarna mail om BTW te verleggen

24 januari 2014

owja ;-) natuurlijk lol achja vrijdag morgen ;-)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Klant besteld en stuurt daarna mail om BTW te verleggen

24 januari 2014

Wij doen het niet. Het staat op de website, ze moeten eerst contact opnemen als het niet automatisch gaat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Klant besteld en stuurt daarna mail om BTW te verleggen

24 januari 2014

idd een goed idee om het te vermelden op de site.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht