Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
FreshMintCosmetics

Intracommunautaire verwervingen / Buitenlandse levering

20 oktober 2010

Weer even een kort vraagje! Ik ben bezig met kijken hoe ik buitenlandse leveringen aangeef en stuit daarbij op het volgende:

4.3 Op welk tijdstip geeft u de verwervingen aan?
Intracommunautaire verwervingen geeft u aan:
– op het tijdstip waarop de leverancier u de factuur uitreikt (de factuurdatum), ook als dat
vóór de levering van de goederen is; óf
– uiterlijk op de vijftiende dag van de maand na de maand waarin de levering heeft plaatsgevonden,
als u op dat tijdstip nog geen factuur heeft ontvangen.
Dit geldt ook als het gaat om facturen wegens vooruitbetalingen op een bepaalde levering.


In dit stukje staat dat ik het direct moet aangeven wanneer ik het factuur heb ontvangen of op de 15e dag van de maand na de maand waarin levering heeft plaatsgevonden...

Nu is mijn vraag: Als je nou per kwartaal of per jaar aangifte moet doen, hoe geef ik dit dan aan?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

intracommunautaire verwerving

20 oktober 2010

Ik doe dit gewoon elk kwartaal hoor, als ik de BTW aangifte online doe krijg ik daaruit automatisch de melding om een intracommunautaire verwerving te melden en vul ik ook dat formulier in.

Met aangeven bedoelen ze denk ik dat het binnen die 45 dagen in je boekhouding terug te vinden moet zijn en het dus in de eerste aangifte na dat moment bij de belastingdienst bekend wordt. (mijn opvatting).
 
FreshMintCosmetics

20 oktober 2010

Oke, ja daar zit wat in! Dan kan ik het dus gewoon per kwartaal doen, het leek me ook al sterk.