Re: Petitie mbt verplichte bedrijfschappen

32
ik zat al precies het zelfde te denken ik betaal aan hun zo dat ze bij mijn collegas in de winkel hun spullen halen en ik er niets beter van word.

ik moet zeggen ik heb echt geen idee wat dit bedrijf nu doet .. ik betaal liever aan mijn kvk want daar heb je teminste wat aan.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: Petitie mbt verplichte bedrijfschappen

33
Weet je wat ik raar vind? Dat de KVK je niet inlicht over de verplichte kosten van het HBD. Misschien onvoorbereid te noemen, maar ik werd helemaal verrast door de eerste brief dat wij verplicht waren ons bij het HBD aan te melden (wat al vanzelf gebeurd..) en nog meer door de tweede brief met een bijgesloten rekening. En dan na alle boekjes doorgelezen te hebben, heb ik nog steeds de vraag: wat kan het HBD voor mij, als webwinkeleigenaar doen? Je valt dan ook echt onder een aparte categorie, waarvan ik het idee kreeg dat deze alleen maar is aangemaakt om geld te kunnen vangen. De rekening is vandaag met alle tegenzin toch betaald, maar dan vindt ik dat je er ook een soort van keurmerk van moet krijgen ofzo. Wie weet zo'n keurmerk met: aangesloten bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel dan denkt: 'oe, die is dan vast betrouwbaar'. ;)

Ik vind het geen probleem om voor sommige dingen te moeten betalen, maar dan moet er toch wel iets tegenover staan?
http://www.pyjamaonline.nl
Dé site voor betaalbare nachtmode van goede kwaliteit
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Petitie mbt verplichte bedrijfschappen

35
pyjamaonline.nl schreef: Wie weet zo'n keurmerk met: aangesloten bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel dan denkt: 'oe, die is dan vast betrouwbaar'. ;)
?
Helaas geldt het keurmerk voor iedereen in de detailhandel, wat het keurmerk dan weer nutteloos maakt.

Ben het wel eens dat is iets meer dan 2 brieven mogen sturen voor dat geld :)

Ergens had ik gelezen dat de overheid bedrijfschappen wil afschaffen/beperken

Re: Petitie mbt verplichte bedrijfschappen

36
vampirelord schreef:
pyjamaonline.nl schreef: Wie weet zo'n keurmerk met: aangesloten bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel dan denkt: 'oe, die is dan vast betrouwbaar'. ;)
?
Helaas geldt het keurmerk voor iedereen in de detailhandel, wat het keurmerk dan weer nutteloos maakt.
Dat is de theorie. De praktijk is dat men de organisatie niet kent, concurrenten het niet noemen, en een logo van het HBD + de tekst dat je erkend en aangesloten bent bij het bedrijfschap detailhandel, zeker iets om te overwegen/testen. Als je ervoor betaalt, mag je het noemen ook. Dat keurmerk heb je dus. Het zou mij niet verbazen als het werkelijk een merkbaar hogere conversie brengt.

Soms is zelfs een plaatje van een vrolijke dame die haar duim opsteekt voor mensen al reden om te denken dat de webwinkel oké is, dus zo'n officieel overheidslogo... Dus... Dat 'kwaliteitslogo' Test het eens?
Nu op mijn weblogs:

Re: Petitie mbt verplichte bedrijfschappen

38
Dirkjan schreef:Dat is de theorie. De praktijk is dat men de organisatie niet kent, concurrenten het niet noemen, en een logo van het HBD + de tekst dat je erkend en aangesloten bent bij het bedrijfschap detailhandel, zeker iets om te overwegen/testen. Als je ervoor betaalt, mag je het noemen ook. Dat keurmerk heb je dus. Het zou mij niet verbazen als het werkelijk een merkbaar hogere conversie brengt.
Het wordt nog leuker. Volgens de nieuwe Europese richtlijnen voor e-commerce wordt je straks verplicht te melden bij welke organisaties je allemaal bent aangesloten. Dan móét je het HBD dus wel noemen.

Het zou mij inderdaad ook niet verbazen als het voeren van het logo van het HBD een positief effect heeft. Hopelijk heeft het dan nog een positief bijeffect: dat het HBD zich nu eens echt gaat inspannen voor al die webwinkels waarop het HBD-logo prijkt.
StoreCore.io