Invoerrechten en belasting China

1
Tevens heb een vraag over de invoerrechten en belasting vanuit China, ik heb al een paar topics gelezen die hier staan maar ik word er niet echt wijs uit. Hoe zit het qua percentage wat je moet betalen? En moet je dit later aangeven?
Ik hoor het graag.

Re: Invoerrechten en belasting China

4
Rudy schreef:Wat ga je inkopen, en hoe laat je dit vervoeren?
Hoi Rudy,

Ik had nu telkens kleinere partijen ingekocht 20 stuks vooral sieraden. Toen verstuurde ze het via chinapost.
Nu wil ik wel meer gaan inkopen dacht op het begin nog even rustig aan. Ik denk dat het beste is om dan via DHL of Fedex te laten verzenden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Invoerrechten en belasting China

5
Als je via DHL of Fedex importeert krijg je doorgaans bij levering een factuur met de te betalen invoerrechten en btw. Vaak moet je dat met relatief lage bedragen direct bij levering betalen, dus zorg dat je dat klaar hebt liggen :wink:

Het exacte percentage invoerrechten kan ik zo snel even niet voor je vinden, maar dat kunnen ze je bij de belastingtelefoon vast en zeker vertellen.

BelastingTelefoon Douane: 0800 - 0143

Re: Invoerrechten en belasting China

6
Het tarief kun je ev hier opzoeken: http://gebruikstarief.douane.nl/
Is niet altijd makkelijk om het terug te vinden in deze lijst dus je kunt inderdaad ook bellen.

Hou er wel rekening mee dat de taric code (en daarbij behorende tarief) die je te horen krijgt niet gegarandeerd dezelfde is die gehanteerd wordt als je daadwerkelijk je spullen invoert. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat als je meerdere keren dezelfde vraag stelt, je verschillende antwoorden krijgt. En je kunt er geen rechten aan ontlenen.

Als je het echt zeker wilt weten, kun je het schriftelijk aanvragen geloof ik. Maar ik denk dat in jouw geval een indicatie je al een heel eind verder helpt.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Invoerrechten en belasting China

7
sjoerdk schreef:Het tarief kun je ev hier opzoeken: http://gebruikstarief.douane.nl/
Is niet altijd makkelijk om het terug te vinden in deze lijst dus je kunt inderdaad ook bellen.

Hou er wel rekening mee dat de taric code (en daarbij behorende tarief) die je te horen krijgt niet gegarandeerd dezelfde is die gehanteerd wordt als je daadwerkelijk je spullen invoert. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat als je meerdere keren dezelfde vraag stelt, je verschillende antwoorden krijgt. En je kunt er geen rechten aan ontlenen.

Als je het echt zeker wilt weten, kun je het schriftelijk aanvragen geloof ik. Maar ik denk dat in jouw geval een indicatie je al een heel eind verder helpt.

Bedankt! Ik ga me er even in verdiepen! Zal morgen ook meteen even bellen naar het douane nummer! Bedankt voor jullie informatie zo kom ik steeds een stapje verder!

Re: Invoerrechten en belasting China

9
Veenstra schreef:Wij krijgen vaak een factuur van DHL of Fedex. Af en toe moeten wij inderdaad aan de deur betalen. Bij DHL en Fedex moet dit contant, UPS kun je via automatische incasso doen. DHL heeft ook mogelijkheid om met creditcard te betalen, maar het minimum bedrag hiervoor is 200 euro :O
Hier altijd een rekening achteraf. Meestal komt die 2-3 weken na de levering. Ook bij kleine bedragen trouwens. Als ze dat niet zouden doen mogen ze het eerst weer meenemen, ik heb geen 50 euro contant liggen. UPS kan inderdaad via automatische incasso, maar tot maximaal 450 euro. Als je daarboven zit mag je het hele bedrag contant voldoen.