Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Solid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 februari 2014

Startkapitaal zonder uitkering?

19 februari 2014

Ik sta op het punt om een webwinkel te starten, en ik heb geen uitkering.
De uitkeringsinstantie kan mij daardoor geen hulp bieden met een startkapitaal.
Ik vraag mij daardoor af hoe ik aan een startkapitaal kom.

Bedankt.
 
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Startkapitaal zonder uitkering?

19 februari 2014

Als je een goed idee hebt, met onderbouwde ondernemings/financieringsplan zou je ook naar crowdfunding kunnen kijken. Ikzelf ben ook gestart met een crowdfundings-lening (of hoe je het maar wilt noemen). Hiermee heb ik de helft kunnen financieren, de andere helft met m'n spaargeld wat ik erin heb gestopt. Heb het zelf via geldvoorelkaar.nl gedaan. M'n crowdfunding zat binnen 5 minuten vol (dat is zeldzaam trouwens haha).
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Startkapitaal zonder uitkering?

20 februari 2014

Spaargeld, lening van familie of vrienden, lening bij een bank (lastig). Zelf heb ik het startkapitaal van mijn ouders geleend.

Wel een wat aparte vraag: Ik heb geen uitkering, hoe kom ik dan aan startkapitaal? Als je een baan hebt is het waarschijnlijk makkelijker om geld te lenen, want de kans dat je het terug kunt betalen is groter.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Startkapitaal zonder uitkering?

20 februari 2014

Jup, als je geen geld hebt kun je het niet terug betalen en krijg je niets!

Maar UWV of Sociale Dienst die je helpen met van alles opzetten (ondernemersplan, liquiditeitsbegroting, etc) zodat je een starterskapitaal krijgt? Dat is voor mij nieuw.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Startkapitaal zonder uitkering?

20 februari 2014

Maar UWV of Sociale Dienst die je helpen met van alles opzetten (ondernemersplan, liquiditeitsbegroting, etc) zodat je een starterskapitaal krijgt? Dat is voor mij nieuw.
Nee hoor, dat gebeurd wel meer. Het startkapitaal wordt dan vaak door de gemeente verstrekt als kortlopende lening. Volgens mij is het maximaal 30 of 35k. Afhankelijk van je gemeente natuurlijk.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Startkapitaal zonder uitkering?

20 februari 2014

Maar UWV of Sociale Dienst die je helpen met van alles opzetten (ondernemersplan, liquiditeitsbegroting, etc) zodat je een starterskapitaal krijgt? Dat is voor mij nieuw.
Nee hoor, dat gebeurd wel meer. Het startkapitaal wordt dan vaak door de gemeente verstrekt als kortlopende lening. Volgens mij is het maximaal 30 of 35k. Afhankelijk van je gemeente natuurlijk.
Hmmm, wat jij zegt komt bij mij niet zo over vanuit de TS. Ook denk ik zeker dat het gemeente afhankelijk is met wat je krijgt en of je het wel krijgt.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Startkapitaal zonder uitkering?

20 februari 2014

Het is een lening voor mensen zonder werk, om ze op weg te helpen naar een eigen bedrijf. Het moet echter wel winstgevend zijn en je businessplan moet behoorlijk sterk zijn. Voor de gemiddelde webwinkel krijg je tegenwoordig geen startkrediet meer vanuit de gemeente/een bank.