achterkant van webwinkels verbeteren?

1
Beste lezers,

Voor mijn studie ben ik bezig om een dienst te ontwikkelen voor webwinkels. Naast de tal van leveranciers van software voor webwinkels, probeer ik een dienst te ontwikkelen waarbij ik bestaande webwinkels wil verbeteren. Bij verbeteren denk ik aan de achterkant van de webwinkel, afhandeling van een order, inkoop en verkoop.

Mijn vraag aan jullie is, zijn er punten waarvan jullie denken dit zie ik graag anders aan mijn webshop (achterkant). En zouden jullie bereid zijn zo een soort gelijke dienst af te nemen in een abonnements vorm of het liever zelf aanpassen?

Zijn er ook lezers die gebruik maken van licentie software? En zit daar ook zo een dienstvorm bij? Moet je daar extra voor betalen per jaar?

Groetjes,

Nichal

2
Hoi Nichal,

Er zijn zeker veel winkels met licensie. Kijk alleen al eens naar www.mijnwinkel.nl welke vele winkels in licensie heeft. Maar zo zijn er nog duizenden soorten webwinkels met licensie.

Voor de achterkant zijn al vele oplossingen. Open source oplossingen zijn bijv. www.virtuemart.net en www.oscommerce.com. Maar er zijn ook andere.

Voor licensie betaal je meestal per periode. Open Source is gratis maar dan betaal je meestal ontwerpers om de software up to date te houden en bij te werken.

3
bedankt voor je reply

ik ga het nog even verder uitwerken :wink:

4
Beset lezers,

Zijn er misschien webwinkel eigenaren die mij misschien zouden willen helpen met het feedback geven over mijn idee dat ik aan het ontwikkelen ben? :roll:

Als er iemand is die mij wilt helpen stuur mij een pb. :)
Grtz,

Nichal
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.