Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Vinden jullie uitstraling belangrijk?

22 april 2014

Vinden jullie de uitstraling van een bedrijf belangrijk? Ik bedoel daarmee niet alleen de website, maar ook de uitstraling van bijvoorbeeld Facebook, Twitter, facturen, briefpapier, reclames, e-mail en andere dingen die je klant ziet.

Om een paar voorbeelden te noemen:

- Op Facebook en Twitter staan enkel zakelijke berichten.
- Ik hecht veel waarde aan helderheid voor de klant. De indeling van onze facturen vind ik belangrijk, maar bijvoorbeeld ook gegevens op een rekeningafschrift en de informatie in de betaalomgeving.
-Zaken als briefpapier en bijbehorende enveloppen moeten er goed uitzien en alle andere offline communicatie naar de klant toe moet niet ogen als rotzooi.
- Bestellingen worden verzonden in nieuwe witte dozen zonder verdere opdruk.

Er zijn vast nog wel een paar dingen, maar alles opnoemen is ook onzin.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

22 april 2014

Vinden jullie de uitstraling van een bedrijf belangrijk?
Ja.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

22 april 2014

Ja! Vind ik heel erg belangrijk. Ben inmiddels bezig om de 'look&feel' van mijn webshop verder door te vertalen in alles wat de consument ziet (dozen, retourinfo formulier etc etc). Hopelijk kan ik over een tijdje gaan leveren in bedrukte dozen, ben hier nu voor aan het rondkijken naar opties/mogelijkheden. Vind het toch niks om gewoon in bruine vouwdozen te leveren. Klant moet gewoon meteen zien dat als de postbezorger aankomt lopen met een pakketje dat het van LLV is! En niet eerst moet raden omdat het in een gewone bruine doos zit.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

22 april 2014

ja, de uitstraling is belangrijk. Toch raad ik starters af om direct een lading drukwerk te bestellen zoals visitekaartjes, enveloppen, briefpapier etc. etc. Dat is eigenlijk alleen goed voor je eigen ego, en vaak erg duur om te laten maken in lage aantallen. Ik heb ooit een lading visitekaartjes, vensterenveloppen en briefpapier laten maken, maar gebruik dat eigenlijk nooit.

Digitaal kan je alles natuurlijk wel mooi in een lijn brengen. Facebook, Twitter, mail templates, pdf factuur etc. Dat hoeft niet veel te kosten als je zelf een beetje handig bent.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

23 april 2014

Daarbij is het denk ik ook afhankelijk van welke branche. Ongeveer de helft van mijn pakketten is 58x39x39. Als ik in die maat bedrukte dozen of zelfs nieuwe dozen wil, is dat dusdanig duur. Dat ik de prijzen voor de klant omhoog zou moeten gooien. Daarom doet in mijn branche niemand dat.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Faruk
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 juli 2014
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

09 augustus 2014

Naast mijn webwinkel heb ik nog een bedrijf in de internetsector. Het ontwikkelen van visuele identiteiten en websystemen voor bedrijven om iets specifieker te zijn. Lange tijd terug een artikel geschreven over visuele identiteit en uitstraling.

http://www.fingerprintdesign.nl/wat-doe ... w-bedrijf/

hopelijk heb je er wat aan. En het is bij lange na nog niet alles. Hier raak ik niet uitgepraat over.
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl
 
Faruk
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 juli 2014
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

09 augustus 2014

Wat je moet hebben is een stijlgids. Dat is een document waarin de regelgeving staat vastgesteld over het gebruik van je logo en grafische elementen zoals stijlelementen (elementen die in combinatie met het logo worden gebruikt bijvoorbeeld) typografie, taalgebruik naar de klant, fotografie, de do's en don't hiervan. Dit is belangrijk om vast te stellen want een professionele huisstijl is consistent. Kijk bijvoorbeeld naar coca cola. Als je op een orginele merkuiting van hen een verschil vindt in de kleur rood, dan is het judgement day. Coca cola is super kritisch wat betreft hun rode kleur. Het blikje mag niet verschillen van de website etc. Deze consistentie kan ik grote maten worden doorgevoerd en zorgt voor herkenbaarheid. Herkenbaarheid onderscheid je je mee, en dit is alleen op visueel gebied. Je diensten en of producten moeten hierop aansluiten. Zo creëer je een beleving voor je klanten.

Een webshop dient een logo te hebben, de website kan bepalend zijn voor de rest van de grafische vormgeving (nieuwsbrieven, tastbare vouchers en kortingsbonnen, flyers, posters voor op markten of beurzen etc), je bent zelf vrij om te bepalen natuurlijk hoe creatief of statisch dat je huisstijl is, zolang je maar consistent blijft in wat je doet. Ik print mijn facturen voor de klant altijd uit en stuur hem mee met het bericht dat deze al betaald is. In de hoek netjes het logo, een leuke kortingsbon erbij en ik zie ze wel weer terugkomen. Ik weet in ieder geval zeker, als ik de grafische vormgeving (uitstraling) van mijn webshop geen hoge prio had gegeven, dat ik veel minder goed zou lopen dan ik nu doe.
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

10 augustus 2014

Ik zorg altijd dat mijn zending zichtbaar van ons komen.

Ik plak ze dicht met een A6 sticker zelf bedrukt met onze naam en website. Klanten zien dat gelijk waar het vandaan komt en wat erin zit.

Het hoeft niet veel geld te kosten. Zoals hierboven beschreven ga niet gelijk van alles en nog wat bestellen. Maar een doos tape met logo doet het natuurlijk altijd goed. En kost ook niet de wereld
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

10 augustus 2014

Daarbij is het denk ik ook afhankelijk van welke branche. Ongeveer de helft van mijn pakketten is 58x39x39. Als ik in die maat bedrukte dozen of zelfs nieuwe dozen wil, is dat dusdanig duur. Dat ik de prijzen voor de klant omhoog zou moeten gooien. Daarom doet in mijn branche niemand dat.
Wat vind jij duur.
Ik vind uitstraling ook erg belangrijk en heb witte dozen, dubbele golf van 40X30X25 met op de 2 lange zijden mijn logo en naam.
Ik betaal voor die doos 60 cent.
Ik heb ook witte dozen , dubbele golf met naam en logo in A-4 formaat en 20 cm hoog.
Hier betaal ik 39 cent voor.
Laat jou maat nou eens 80 cent zijn, die hoef je toch niet door te berekenen?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

11 augustus 2014

De prijs bij dozen is heel erg afhankelijk van het aantal dat je afneemt.
Even gekeken voor jou maat. Vouwdoos bruin met opdruk. Afname 410 stuks = 91ct ex per doos.
Dus dat is ook niet de wereld. Neem aan als je zo´n doos nodig hebt dat het wel van je marge af kan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

26 december 2014

Lijkt me een vreemde vraag: Vinden jullie uitstraling belangrijk?...

Kun je zelf denk ik ook wel beantwoorden...
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

26 december 2014

Lijkt me een vreemde vraag: Vinden jullie uitstraling belangrijk?...

Kun je zelf denk ik ook wel beantwoorden...
Ja en nee...

Het lijkt voor de hand liggend om hier volmondig "ja" op te beantwoorden!
Voor ons is dat ook zeker het geval en zijn hier regelmatig mee bezig en kijken momenteel o.a. naar een luxere verzendverpakking.

Is het voor de hand liggend? Nee!
Wij bestellen zo af en toe ook wel eens wat bij de concurrentie, gewoon om te kijken hoe zij het doen of omdat zij nog de enige zijn die dat specifieke product nog wel op voorraad hebben.
Wat we soms binnen krijgen is soms totaal het tegenovergestelde van hoe wij het verzenden en waarbij ik me soms zelfs af vraag 'hoe heb je dit durven te verzenden?'

Ook leveranciers kunnen er wat van, 3e hands verpakkingen met 5 verschillende soorten opvulmaterialen...
Op zich vind ik het bij een B2B levering minder storend, maar als je vele miljoenen omzet draait, moet een knappe verzenddoos er toch wel vanaf kunnen?
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

27 december 2014

Mijn verpakking, zowel de binnen als de buitenkant is voor mij een visitekaartje.
Maar soms gaat dat ook fout, krijg je een onvoldoende op kiyoh met:
Nou bedankt, ze ziet de doos en weet gelijk wat er in zit en is de verassing er al af voordat de doos open is. :( :(
 
Be-Slank
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 september 2011
Locatie: Haren gn
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

27 december 2014

Onze klanten willen niets herkenbaars op de doos. Niemand mag namelijk weten dat ze willen gaan afvallen.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!
 
webshopeigenaar
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 augustus 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

29 december 2014

Ook leveranciers kunnen er wat van, 3e hands verpakkingen met 5 verschillende soorten opvulmaterialen...
Op zich vind ik het bij een B2B levering minder storend, maar als je vele miljoenen omzet draait, moet een knappe verzenddoos er toch wel vanaf kunnen?
Ik ben het maar deels met je eens. Bijvoorbeeld bij mijn webshop met babykleding vind ik het logisch dat de klant ook echt een leuk pakket verwacht. Een doopjurk wordt uiteraard niet verzonden in een gebruikte doos maar keurig in een witte doos met wit vloeipapier als opvulmateriaal.

Mijn klanten in de webshop met dieetproducten willen net als de eerdere reactie het liefst zo anoniem mogelijk een pakket ontvangen en niet dat de buurvrouw al van heinde en verre ziet dat er dieetproducten bezorgd worden.

Maar in http://www.enveloppenwebshop.nl vinden we dat verpakking milieuvriendelijk moet zijn en alles hergebruikt moet worden. Dus folie dat om pallets heeft gezeten wordt gebruikt als opvulmateriaal. zwart en transparant door elkaar. Dozen en karton worden hergebruikt als verpakking en we hebben een karton schredder machine waar al het karton dat niet meer gebruikt kan worden vermalen wordt tot matjes opvulmateriaal.

De uitstraling is op deze manier dus per webshop verschillend.

Al met al wordt er in mijn bedrijf met 6 verschillende soorten webshops bijna niets zo maar weggedaan en heb ik gemiddeld maar 1 vuilniszak restafval per maand.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer
 
glaasje
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 januari 2011

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

29 december 2014

[/quote]

Ook leveranciers kunnen er wat van, 3e hands verpakkingen met 5 verschillende soorten opvulmaterialen...
Op zich vind ik het bij een B2B levering minder storend, maar als je vele miljoenen omzet draait, moet een knappe verzenddoos er toch wel vanaf kunnen?[/quote]

Of het product in een nieuwe of gebruikte verpakking aankomt zal me een zorg zijn, idem voor verpakkingsmateriaal.
De besparing tov van nieuw materiaal geef ik liever aan mijn klanten, bijkomend voordeel is dat ik plastic en karton moet afvoeren, minder ruimteverlies.
Ik lever overigens alleen B2B.
Als consument zou het totaal niet storen, of de verpakking nieuw of gebruikt is.
Hergebruik en voorkomen van onnodig grondstof gebruik staan bij mij hoog op de agenda.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

29 december 2014

Veel verpakkingsmateriaal is een recycled product.

Je kunt er zelfs nog een goed verhaal van maken als je inpakmateriaal opnieuw gebruikt, vele termen online te vinden. Oftewel iets wat waardeloos lijkt te zijn blijkt een goed verhaal te worden :)
 
Chickiesbinkies
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 maart 2015

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

06 maart 2015

Hebben jullie tips voor de bestelling van verpakkingsmateriaal? Dat wil zeggen dozen, enveloppen en eventueel tape met ons logo?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

06 maart 2015

Hebben jullie tips voor de bestelling van verpakkingsmateriaal? Dat wil zeggen dozen, enveloppen en eventueel tape met ons logo?
Ja, bezoek een verpakkingsgroothandel en laat je vooral bij dozen informeren over wat er allemaal mogelijk is.

Let verder niet alleen op de prijs, want de allergoedkoopste dozen vallen bij wijze van spreken al uit elkaar als je ernaar kijkt. Duurdere dozen zijn hun geld meer dan waard als je ze sneller in elkaar kunt zetten en er minder tape aan te pas komt.

Verder lijken witte dozen mooier dan bruine, als ze nieuw zijn. Tegen de tijd dat de klant ze ontvangt, valt bij een witte doos echter eerder op dat er deukjes of scheuren in zitten en er vegen van andere pakketten of de vieze vloer van de bestelbus op zitten.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

07 maart 2015

Ik kocht eerste dozen online. Heb ze nu bij een lokale verkoperen gekocht. Betere kwaliteit en goedkoper. Het verzenden van een pakket dozen is nog best prijzig.

Verder had zag ik ook via myparcel een mooie aanbieding voor tape. Weet niet of je daar bij zit maar het is een kortingscode. 36 rollen voor 140 euro.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
webshopeigenaar
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 augustus 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

07 maart 2015

Ik kocht eerste dozen online. Heb ze nu bij een lokale verkoperen gekocht. Betere kwaliteit en goedkoper. Het verzenden van een pakket dozen is nog best prijzig.

Verder had zag ik ook via myparcel een mooie aanbieding voor tape. Weet niet of je daar bij zit maar het is een kortingscode. 36 rollen voor 140 euro.
Ik ga er van uit dat je een tikfout heb gemaakt. Dit is een misdadig hoge prijs. In onze webshop betaal je voor 36 rollen € 37,39 incl. BTW en incl. verzendkosten
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer
 
Mediadeboer
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 september 2011
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

08 maart 2015

Uitstraling vinden wij ook zeer belangrijk. De klant krijgt een bepaalde indruk die overal op het internet of zelfs offline positief en stabiel hoort te zijn. Of de klant nu op je website komt of op je Google plus pagina het hoort er professioneel en up to date uit te zien. Ook dezelfde huisstijl hanteren. Dus geen knalgele twitter pagina en een roze website. Bepaalde kleuren en logo s laten terugkomen is aan te raden. :D
Full service online marketing bureau Mediadeboer Google AdWords uitbesteden Tips, Trends internetmarketing.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

08 maart 2015

Verder had zag ik ook via myparcel een mooie aanbieding voor tape. Weet niet of je daar bij zit maar het is een kortingscode. 36 rollen voor 140 euro.
Ik ga er van uit dat je een tikfout heb gemaakt. Dit is een misdadig hoge prijs. In onze webshop betaal je voor 36 rollen € 37,39 incl. BTW en incl. verzendkosten
Het kan inderdaad goedkoper, maar 36 rollen tape met bedrukking voor €37, 39 incl. BTW en verzendkosten lijkt mij erg onwaarschijnlijk! :?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

09 maart 2015

Het kan inderdaad goedkoper, maar 36 rollen tape met bedrukking voor €37, 39 incl. BTW en verzendkosten lijkt mij erg onwaarschijnlijk! :?
Inderdaad bedrukte tape is altijd duurder. Ik heb geen bedrukte dozen, maar stempel ze. Wel grappig, want als ik ermee loop richting het PostNL punt zie je toch altijd mensen naar de tekst van de doos kijken.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

09 maart 2015

Het kan inderdaad goedkoper, maar 36 rollen tape met bedrukking voor €37, 39 incl. BTW en verzendkosten lijkt mij erg onwaarschijnlijk! :?
Inderdaad bedrukte tape is altijd duurder. Ik heb geen bedrukte dozen, maar stempel ze. Wel grappig, want als ik ermee loop richting het PostNL punt zie je toch altijd mensen naar de tekst van de doos kijken.
Stempelen van dozen, dat is nieuw voor mij. Het klinkt wel interessant. Waar heb je deze stempel laten maken? Heb je misschien ook een foto van hoe dit er op jouw pakket uit ziet?
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Vinden jullie uitstraling belangrijk?

09 maart 2015

Ik heb een rolstempel laten maken bij stempel.nl geloof ik.
Dat is gewoon een stempelding dat op een rol zit.
Deze rol ik over de doos en bij iedere rotatie van de stempelrol komt ons logo op de doos.

Leuk ding. Wel kostbaar, was iets van 150 euro ex. kwijt.
De stempel zelf is dan 5cm hoog en ongeveer 20cm lang.

Helaas werden nadat het logo op de dozen stond, deze dozen steeds vaker NIET afgeleverd.
Het verschil tussen herkenbare doos en niet herkenbare doos was ongeveer 3%. (verliesratio).

Dat is te kostbaar geworden. Dus we leveren nu weer zonder ons logo op de doos. Ook niet op de tape trouwens.