Inkoop Webwinkel Vereniging

1
Hallo mede webshops eigenaren,

Ik heb een "inkoop probleem" en waarschijnelijk herkennen jullie het ook. Ik probeer een webshop te openen op het gebied van ICT producten, met name verkoop van PDA -GPS.

Echter, wanneer ik goederen probeer in te kopen bij een groothandel dan gaat het meestal om volume. Da`s logisch, hoe veel meer volume, hoe meer de korting is. Het probleem is dat een startende webshop zichzelf nog moet bewijzen (in sales) waardoor het onmogelijk is om te concurreren met de grote bedrijven in prijs. Mocht je in overhoop toch een (te veel) voorraad heb gekocht dan hebt je zelfs grote kans dat je over-voorraad hebt die je met verlies moet verkopen.


Ik vraag me af als een aantal webshops eigenaren zich verenigen voor een inkoop organisatie, waarbij de inkoop organisatie de goederen inkoop en later het voorraad onderverdeeld wordt aan de web-leden. Dan hebben/krijgen de web-leden net zo veel voordeel (zeggenschap over de inkoopprijs onderhandeling) als de grote jongens. Bovendien kan de Inkoop Webwinkel Vereniging zich niet alleen voor de ICT webwinkels branch inkopen maar ook voor andere webwinkels branches inkopen.


Wat is hier mis mee? Dit is toch mogelijk? Of vergis ik me? En wie durft met me in zee te gaan?

mvg,
Taosan

2
Op die manier bied je je concurrenten ook meer mogelijkheden. Lijkt me niet echt een gewenste situatie.

3
Er is niets mis mee. Enkel de groothandel doet het niet voor niets. Ten eerste help je de concurrentie, ten tweede wil je gewoon dat volume halen. Ik weet dat dit simpeler gezegd dan gedaan is, maar ik beweer ook niet dat het opzetten van een winkel gemakkelijk is.

Het opzetten van een winkel is als het starten van een onderneming. Letterlijk. 3/4e haalt het tweede jaar niet. Dat is op zich niet erg want het zou niet zo moeten zijn dat alles het zomaar gemakkelijk haalde. Het maakt je uniek als je door alle verliezen, fouten, verkeerde gokken en risicos het weet vol te houden, weet je hoofd boven water te houden en uiteindelijk geld kan verdienen met een winkel. Zodra het eenmaal gaat lopen merk je dat het makkelijker wordt. Het wordt makkelijker klanten te krijgen als je eenmaal succesvol bent door naamsbekendheid en mond-tot-mond reclame. Het wordt makkelijker om te verkopen door herhalingsaankopen. Het wordt makkelijker inkopen met meer volume door meer volume inkoop. Het wordt makkelijker om een goede website te maken als bezoekers feedback sturen hoe zij de winkel eruit zouden willen zien.

In andere woorden, de start is lastig, maar ik zou het niet direct zo ver zoeken dat je de inkoop makkelijker maakt. Je klinkt als manager: De kosten verlagen. Denk als een ondernemer: De omzet gewoon verhogen!

Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het :) maar dat is mijn gedachte erover...

vrijehandel.net

4
Dit onderwerp is zeer actueel. We proberen via vrijehandel.net een inventarisatie te maken van te maken. Leeft dit bij U ook. Neem een kijkje op de site
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Goed idee :D de website ziet er alleen niet zo moderen uit probeer je website eens met joomla te maken