Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

belastingaangifte onduidelijkheid

27 juni 2014

Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie meer kennis hebben dan ik qua belasting.
Op 14-04-14 is mijn onderneming aangemeld bij de KvK. Moet ik dan nu voor 1 juli btw-aangifte doen? Ik dacht van wel, maar als ik inlog staat er de volgende tektst: "Er zijn voor u op dit moment geen aangiften of opgaven beschikbaar in het tabblad ‘Actueel’."

Hoor het heel graag.

PS
Op 3 juli heb ik een bijeenkomst van de KvK over belastingen etc, dus ik hoop dat het bij 1 domme vraag blijft :lol:
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: belastingaangifte onduidelijkheid

27 juni 2014

Hoi herkenbaar want ik ben 5 feb begonnen en vroeg me eind maart ook af en wat nu. Ik heb ze gebeld en toen werd het me duidelijk.

Zo rond het eind van de maand zal de aangifte beschikbaar zijn en dan heb je nog max 30 dagen (oftewel uiterlijk 31 juli) om deze in te vullen en af te handelen. Nog ff geduld hebben en dan zal die beschikbaar zijn want die van mij is ook nog niet beschikbaar
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: belastingaangifte onduidelijkheid

27 juni 2014

Je kunt het ook zo aanhouden.

Kwartaal 1 - 1 t/m 30 april 2014
Kwartaal 2 - 1 t/m 31 juli 2014
Kwartaal 3 - 1 t/m 31 oktober 2014
Kwartaal 4 - 1 t/m 31 januari 2015

En zo werkt het elk jaar en normaal kreeg je een brief binnen, maar dat is dit jaar afgeschaft. Ik kreeg begin dit jaar nog een brief met zo'n overzicht en daarna is het klaar.
Het is natuurlijk logisch dat je bijvoorbeeld kwartaal 2 nu nog niet kan invoeren, want deze heeft nog 3 dagen.

Let op voor in de toekomst, mocht je BTW dus moeten betalen en stel het is kwartaal 2, dan moet het bij de belasting voor 31 juli binnen zijn.
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: belastingaangifte onduidelijkheid

27 juni 2014

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas lukt de belastingdienst bellen de afgelopen dagen niet. "al onze medewerkers zijn in gesprek, probeer het later nog eens. Tuut tuut tuut..."

Wel vreemd dat op de site staat "Doe voor 1 juli aangifte" terwijl ze dus (logisch ook) wachten totdat het kwartaal is gesloten.

Nogmaals dank, ik wacht gewoon even.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: belastingaangifte onduidelijkheid

27 juni 2014

Je kan in je ondernemersomgeving van de Belastingdienst ook handige reminders instellen via de e-mail, zo krijg je na elke periode een e-mail om je eraan te herinneren om de belastingaangifte te doen van je omzetbelasting.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
HippeGirls
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 juni 2014

Re: belastingaangifte onduidelijkheid

27 juni 2014

Hoi,

De balastingdienst heeft ook een sms service. Dan wordt je nog even extra herinnerd.

Succes!