Toepassing telefoonlijn(en)

1
Dag Mensen,

Het volgende: we hebben een vast telefoonnummer waarop we te bereiken zijn. Nu het aantal bezoekers behoorlijk aan het stijgen is, merken we (logischerwijs) dat er ook steeds meer telefooncontact is. Vervelend is dat als wij in gesprek zijn met een bezoeker, we niet meer bereikbaar zijn voor andere die contact met ons willen opnemen. We merken dit omdat we in toenemende mate e-mail ontvangen waarin mensen melden dat ze ons niet kunnen bereiken.

Op piekmomenten kan de telefoon eigenlijk wel de gehele dag door continu overgaan. Met 1 telefoonlijntje en een simpel huis-tuin en keuken toestel merken we dat dit gewoon niet meer te doen is.

Daarom mijn brandende vraag hoe jullie zoiets aanpakken bij veel telefoonverkeer. Als ik zelf wel eens naar een webwinkel bel dan wordt ik mooi ontvangen in een keuzemenu etc. Hoe kan ik zoiets realiseren? Nu is het dus tevens zo dat als wij in gesprek zijn, we voor niemand meer te bereiken zijn. Deze bezoekers die ons telefonisch tevergeefs willen contacten kunnen hierdoor natuurlijk afhaken. Een telefoon waarop je mensen in de wacht kan zetten zou ook erg prettig zijn.

Ik ben erg benieuwd of jullie weten waar ik terecht kan met dit probleem en wat jullie adviezen hierbij zijn. Dank!

Groet,
Michel

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

2
Neem een voip lijn.

Cheapconnect.net 9 euro per jaar voor een inkomende voip lijn. Dat kan een lokaal netnummer zijn of een 085 nummer (lokaal tarief) Je kan ook meerdere nummers nemen.
Koop een paar voip toestellen.
Op 1 nummer kun je dan tegelijk meerder gesprekken ontvangen.

Je kan ook een voip server nemen, goedkope pc met daarop asterisk met gui als freepbx elastix of andere software. Je kan dan een voice response systeem draaien. Kiezen op welke toestellen de telefoon overgaat.

Uitbellen kan ook via cheapconnect of andere voip provider. Gebruik zelf http://www.voicetrading.com waarbij je belminuten inkoopt.

Let op met voip dat als er gehackt wordt je gegevens misbruikt kunnen worden of te bellen. Cheapconnect werkt prepaid dus schade is nooit meer dan je beltegoed, idem bij voicetrading.

Er zijn ook providers als budgetphone.nl die online telefooncentrale hebben i.p.v zelf server draaien.

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

3
Dank voor de reactie, daar kan zeker wat mee! Zit met paar vraagjes:

- Je hebt het over een online telefooncentrale van budgetphone.nl en de voip lijn via bv. cheapconnect. Maar wat is het verschil dan tussen die online centrale en de lijn via cheapconnect?

- Als ik dit zo hoor zou mijn voorkeur uitgaan naar het aanschaffen van wat voip toestellen met 1 nummer. Als we dan dus een in of uitgaand gesprek hebben op toestel 1, dan is toestel 2 t/m 4 (bij aanschaf 4 toestellen :)) gewoon nog bereikbaar op hetzelfde nummer? Oftewel 4 gesprekken tegelijk kunnen voeren (4 collega's met 4 bellers)?

-Kan je ook intern doorverbinden bij 1 nummer? Wij werken namelijk vanuit 2 ruimtes. Dus als piet de tel opneemt, en het een beller voor klaas blijkt te zijn die net even in de andere werkruimte zit. Kan Piet de beller in de wacht zetten en dan doorzetten naar Klaas (bij 1 nummer)?

-Ik was gelijk even aan het kijken naar aanbieders van voip lijnen en zie bv. ook voys.nl en vele andere staan. Wat raad je aan, verschillende benaderen en vragen naar prijzen? Of zeg je van dit maakt allemaal nauwelijks uit en cheapconnect is hiervoor gewoon een prima oplossing?

Groet,
Michel

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

4
Wij zitten al jaren bij Belcentrale. Ik denk dat je je telefoonlijnen het beste kunt onderbrengen bij een betrouwbare Nederlandse partij (ik zeg niet dat eerder genoemden dat niet zijn).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

5
Je moet het zo zien.

Je hebt een aanbieder die jou een lokaal nummer geeft.
Je kan daar zeg 4 telefoons op aansluiten.
Telefoon 1,2,3,4 gaan over nummer 1 neemt op
Terwijl 1 in gesprek is gaan 2 3 4 over.
2 neemt op.

Probleem hierbij is dat alle toestellen rechtstreeks met de telefoonaanbieder verbonden zijn.

Wat je om door te verbinden eigenlijk wil is een telefooncentrale tussen de nummer aanbieder en jou aanbieders.

Er zijn bedrijven die dit online aanbieden. Je hebt dan een online telefooncentrale waarom het telefoonnummer binnenkomt en waarop jou telefoons (extensies) zijn aangemeld.
Je kan dan weer intern doorverbinden. Let er goed op dat toestellen een werkend R toets hebben om gesprek in de wacht te zetten en dan te kunnen doorverbinden.

http://www.voipshop.nl/grandstream-ucm6102/pid=29700
is voorbeeld van een telefooncentrale die je in je kantoor zet.
hierop meld je dan voip/sip telefoontoestellen aan.
eenmalig investeren en je kan verder.

Er zijn veel voip aanbieders op internet, de ene nog mooier dan de ander en van de prijzen schrik ik me rot. voys.nl heeft leuke dingen maar dikke prijzen, starttik hebben ze ook nog, is niet meer van deze tijd.

Staar je ook niet blind op de vaste prijzen per werkplek, bij 4 werkplekken kan dat soms aardig oplopen.

goedkoopste lange termijn oplossing is eigen tel centrale zie voipshop en daarop inkomende en uitgaande lijnen. Je kan dat zelf zo veel extensies/telefoon toevoegen als je wil.

Kijk goed rond, laat je door diverse informeren en vraag verschillende aanbiedingen waarbij je ook kan groeien.

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

6
Ok dat klinkt niet verkeerd allemaal.

We hebben in principe 2 toestellen nodig, waarbij intern kan worden doorverbonden, een klant in de wacht kan worden gezet en een wachtrij functie mogelijk is, meer niet :)

Ik zal dit eens voorleggen bij verschillende partijen. Heb vandaag overigens wel even geïnformeerd, echter cheapconnect is niet eens telefonisch bereikbaar! Ze geven aan dat dit is om de kosten laag te houden. Maar dit vindt ik persoonlijke zo'n slechte service dat deze wat mij betreft eigenlijk al afhaakt...

Wellicht dat jullie voor bovenstaande mogelijkheden nog goede tips hebben!

Michel

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

7
We hebben nu zoals gezegd al een bestaande kpn lijn. Weet iemand of het ook mogelijk is om hierop een toestel aangesloten te hebben waarop je een wachtfunctie en wachtrij functie hebt? Of is dit enkel mogelijk via het voip bellen?

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

8
zojuist KPN gesproken, zij bieden het voip bellen ook gewoon aan. 2 toestellen, 1 nummer, doorverbinden etc.

Wat is dan nu eigenlijk het verschil met een belcentrale of cheapconnect? Wij hebben nu een telefoonlijn bij kpn. Het lijkt me dan zo op voorhand gewoon eenvoudiger om het bij kpn te blijven toch? Of zie ik iets verkeerds?

Enige vreemde dat ze mij meldde is dat ik niet meer (dan 2) inkomende gesprekken aan kan vanwege de beperkte internet snelheid hier in de wijk? Dus als beide toestellen in gesprek zijn, dan hoort een 3e beller een ingesprekstoon. Raar dat een belcentrale het wel kan aanbieden, deze maakt toch ook gebruik van diezelfde internetverbinding?

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

9
Het aantal inkomende lijnen hangt af van je internet snelheid.
Beetje overdreven kun je stellen dat 64kb up / 64 down voldoende is voor 1 voip lijn.

Heb je een adsl abbo van 8mb down 512 up kun je theoretsich 8 gesprekken ontvangen.
KPN verkoopt in de toekomst vast eigenlijk via voip en beperken dat gewoon tot 2 gesprekken.

Je moet even kijken naar je bestaande internet verbinding. Werkt je router met QOS, d,.w.z als je aan het bellen en surfen bent krijg voip voorrang boven de rest zodat je nog normaal een gesprek kan voeren.

Bij de andere aanbieders kun je veel meer. Bij kpn bel je altijd in en uit tegen hun tarieven of NL flatrate. Bij anderen ben je meestal goedkoper uit en kun je ook nog groeien.

Re: Toepassing telefoonlijn(en)

10
bbob schreef:Het aantal inkomende lijnen hangt af van je internet snelheid.
Beetje overdreven kun je stellen dat 64kb up / 64 down voldoende is voor 1 voip lijn.

Heb je een adsl abbo van 8mb down 512 up kun je theoretsich 8 gesprekken ontvangen.
KPN verkoopt in de toekomst vast eigenlijk via voip en beperken dat gewoon tot 2 gesprekken.

Je moet even kijken naar je bestaande internet verbinding. Werkt je router met QOS, d,.w.z als je aan het bellen en surfen bent krijg voip voorrang boven de rest zodat je nog normaal een gesprek kan voeren.

Bij de andere aanbieders kun je veel meer. Bij kpn bel je altijd in en uit tegen hun tarieven of NL flatrate. Bij anderen ben je meestal goedkoper uit en kun je ook nog groeien.
Ok dank! Komende week zal ik een keuze maken en zal even laten weten wat het is geworden :)