Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Leverancier levert niet aan webwinkels

14 juli 2014

Na de zomervakantie staan de leveranciers weer met hun nieuwe najaarscollectie op de beurzen.
Voor ons een moment om te kijken wat de nieuwe trends zijn, bij te praten met onze leveranciers en te shoppen voor nieuwe collecties.

Helaas wordt het steeds moeilijker om ons assortiment uit te breiden. Zodra we in gesprek zijn met een leverancier, valt het gesprek direct afgerond zodra het woord 'webshop' is gevallen.
De reactie is vaak 'wij leveren uitsluitend aan fysieke winkels' en als ik om een toelichting vraag is het altijd bedrijfspolicy....

Diverse malen geprobeerd om de discussie aan te gaan met de vertegenwoordiger of de eigenaar van het merk maar er is helaas geen speld tussen te krijgen.

Het meest frustrerende vind ik nog dat we worden afgewezen voordat men onze website heeft bekeken, onze klantenreviews heeft gelezen of naar onze omzet gevraagd heeft... maar simpelweg worden afgewezen omdat we geen etalge hebben!

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? en hoe krijgen jullie leveranciers alsnog over de streep?

Gr. Mick
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Leverancier levert niet aan webwinkels

17 juli 2014

Klopt, komt steeds vaker voor
Ergens in een van mijn berichten,
staan handige tips om de leverancier te wijzen naar o.a. europese regels over de leverplicht.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Leverancier levert niet aan webwinkels

18 juli 2014

Klopt, komt steeds vaker voor
Ergens in een van mijn berichten,
staan handige tips om de leverancier te wijzen naar o.a. europese regels over de leverplicht.
Leverplicht klinkt leuk maar leveren tegen welke prijs ?
Er is voor bedrijven betreft levering naar andere bedrijven geen wet die zegt tegen welke prijs ze moeten leveren.
m.a.w je kan best een collectie krijgen maar tegen een prijs waar je niet mee kan werken.

Ik heb ook 1 leverancier die mij vraag op internet hun advies verkoopprijs te respecteren. Officieel mag ik zelf mijn prijs bepalen. die ik dat dan leveren ze mij gewoon niet meer of prijs omhoog.

Je zal er dus mee moeten leveren leven. voor veel producten zijn er leveranciers die het niet uitmaakt.

Daarnaast heb je tegenwoordig ook bedrijven die een verkoopruimte aanbieden. Daar huur je een bepaalde plek en kan daar verkopen. Kost natuurlijk geld maar op die manier heb je ook een winkel. De vraag is natuurlijk of jou leverancier in dat geintje trapt en het controleert.

Het probleem voor sommige merken is dat er altijd webshop zijn die dik onder de prijs gaan duiken. anderen gaan klagen, leverancier ziet zijn merk tot een goedkoop merk worden door een paar aanbieders en je hebt de poppen aan het dansen.

Bij de ene leverancier waar we de lijstprijs op internet moeten aanbieden zijn er wel ander mogelijkheden. Ik mag wel korting geven maar niet vermelden hoeveel of voor iedereen. dus staat er bij dat product iets van bel ons voor de laagste prijs. Laagste prijsgarantie.
Een klant die een mail stuurt of belt krijgt dan een kortingscode. Probleem opgelost iedereen blij want we adverteren met de verkoopprijs. Leverancier krijg dan geen klachten dat ik goedkoop aanbied.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht