Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mabelx
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 augustus 2014

Opstarten

19 augustus 2014

Hallo allemaal,

Ik (17) en mijn vader zitten er al langere tijd over na te denken om een webwinkel op te starten.
Nu is het zo dat we natuurlijk al ontzettend veel research hebben gedaan naar de mogelijkheden, software/winkel pakketten etc.

Er zijn alleen een aantal dingen waar we tegen aanlopen en geen antwoord op weten. We hebben zelf een groothandel trouwens (misschien wel handig om te weten omdat de spullen daar altijd op voorraad zijn, gaan we ze daar ook vandaan halen en versturen).
-Wie kan zich namelijk het beste laten inschrijven? Ik? -> minderjarig, juli 2015 18jr.
of mijn vader die al in een (goed lopend)bedrijf zit?
-En mag je starten zonder al te veel kapitaal? Dit hebben wij namelijk niet nodig omdat we zelf geen voorraad hebben, maar onze groothandel wel. Dit willen wij weer daar kopen.

Nu zullen jullie je misschien afvragen, waarom begin je met die groothandel geen webwinkel, maar het is een familie bedrijf, en alleen mijn vader en ik willen het ;-)

Hebben jullie nog advies, tips etc?

Thanks alvast :D
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Opstarten

19 augustus 2014

Wanneer groothandels in de detailhandel stappen, gaan ze rechtstreeks concurreren met hun eigen klanten. Ik denk dat je het daar binnen het gehele familiebedrijf eerst eens over moet worden, anders draait het mogelijk uit op een familieruzie waar je later niet makkelijk uitkomt.
 
Mabelx
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 augustus 2014

Re: Opstarten

19 augustus 2014

Wanneer groothandels in de detailhandel stappen, gaan ze rechtstreeks concurreren met hun eigen klanten. Ik denk dat je het daar binnen het gehele familiebedrijf eerst eens over moet worden, anders draait het mogelijk uit op een familieruzie waar je later niet makkelijk uitkomt.
Hoi Ward,
Allereerst bedankt voor je reactie!
We hebben het er al met de familie in het bedrijf over gehad, iedereen staat achter ons. Alleen willen ze er zelf niet aan mee doen omdat ze niets met de ''online'' wereld hebben. Wat betreft het concurreren ben ik niet zo bang voor. We verkopen niet alle producten die we in onze groothandel hebben. Misschien 1/10e deel daarvan :)
Maar ik snap je reactie!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Opstarten

19 augustus 2014

Opzich is het niet zo'n probleem om als groothandel te verkopen. Zolang je maar je standaard prijzen aanhoud en niet gaat stunten. Kopers van de groothandel zullen en als oneerlijke concurrentie zien. Ook zou ik het adres/telefoonummer op de webshop niet gelijk houden aan de groothandel.

Je kan samen met je vader toch een VOF starten?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mabelx
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 augustus 2014

Re: Opstarten

19 augustus 2014

Opzich is het niet zo'n probleem om als groothandel te verkopen. Zolang je maar je standaard prijzen aanhoud en niet gaat stunten. Kopers van de groothandel zullen en als oneerlijke concurrentie zien. Ook zou ik het adres/telefoonummer op de webshop niet gelijk houden aan de groothandel.

Je kan samen met je vader toch een VOF starten?
Bedankt voor je reactie Electronixs.nl,

Laat ik eerst voorop stellen dat we niet vanuit de groothandel verkopen, maar dat wij daar alleen inkopen. Onze webwinkel zou dan los staan van onze groothandel met uiteraard een ander adres, KVK-nummer etc.

De prijzen blijven idd gelijk aan de prijzen van de groothandel.

Wat betreft een VOF starten dat zou idd ook een optie zijn. Zal hem in de groep gooien ;-)

algemeen:
Kun je dus zomaar starten na inschrijving bij de KVK zonder voorraad etc zelf te hebben?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Opstarten

19 augustus 2014

algemeen:
Kun je dus zomaar starten na inschrijving bij de KVK zonder voorraad etc zelf te hebben?
Ja, want het maakt voor de kvk en belastingdienst niet uit of jij een product eerst inkoopt en dan verkoopt, of eerst verkoopt en dan pas inkoopt.

Wij zijn ook op deze manier begonnen, verkoop uit voorraad van derden. Inmiddels hebben wij onze eigen voorraad en direct contact met de leverancier.