Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
celia
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 augustus 2014

registreren

21 augustus 2014

Ik wil graag een domeinnaam via mijnwebwinkel laten vastleggen en dus een pakket bij hun nemen. Binnenkort ga ik naar de kvk om mij in te schrijven. Nu vraag ik mij alleen af; ik wil een webshop met oa dierenbenodigheden. Hoe registreer je dit bij het kvk. Bij de meeste leveranciers willen ze alleen leveren aan dierenspeciaalzaken. Een webwinkel die ongeveer het zelfde doet als ik wil staat inderdaad geregistreerd als dierenspeciaalzaak, terwijl ze geen winkel aan huis heeft. Kan dit inderdaad of moet ik mij toch anders registreren bij kvk?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: registreren

21 augustus 2014

Als het goed is kan je je voor meerdere activiteiten inschrijven bij de kvk.

Dus als 'dierenspeciaalzaak' en als 'webwinkel' Als je je niet als dierenspeciaalzaak registreert heb je een grotere kans dat de groothandel niet aan jou zal leveren!

Heb je al contact gehad met diverse leveranciers of zij ook aan webshops willen leveren?

Suc-6!
 
celia
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 augustus 2014

Re: registreren

21 augustus 2014

Bedankt voor je antwoord. Dat zou inderdaad handig zijn als het zowel onder dierenspeciaalzaak als webshop kan. Ik had kvk ook al gebeld en zij zei je mag het zo breed opgeven als je zelf wilt.
Toch klinkt dat vreemd zo kan iedereen op zijn huisadres een dierenspeciaalzaak of een andere winkel hebben. Echter wil ik natuurlijk geen dierenspeciaalzaak in mijn huis maar, alleen een webshop.

Ik heb inderdaad al leveranciers gesproken en die leveren inderdaad niet aan webshops. Daarbij zijn de producten die ik nodig heb redelijk specifiek en niet wat iedere webshop heeft. Dus ook lastiger met leveranciers. Voor voer kan ik wel redelijk wat vinden maar, dat heb ik niet nodig.

Ik ga sowieso binnenkort naar een beurs om daar in contact te komen met leveranciers.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: registreren

21 augustus 2014

Toch klinkt dat vreemd zo kan iedereen op zijn huisadres een dierenspeciaalzaak of een andere winkel hebben.
In feite registreer je het adres van je hoofdkantoor! :wink:

Het hoofdkantoor van een grote keten staat ook vaker op een bedrijven terrein dan in een winkelcentrum!
En op welk adres zouden markt kooplui zich moeten registreren?

Als ik op Google maps kijk, dan lijkt onze straat meer op een bedrijventerrein dan een woonwijk, terwijl het van buiten toch echt allemaal eengezinswoningen zijn! :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.