Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Voip

03 september 2014

Ik heb de verschillende topics hierover gelezen, maar ik kom er niet uit wat ik nu precies nodig heb.

Mijn wens is simpel:
Geen 06 nummer meer maar een vast nummer dat standaard doorgeschakeld wordt naar een mobiele telefoon. Ideaal is als ik buiten openingsuren een bericht kan weergeven dat wij gesloten zijn, of eventueel een vakantiemelding zodat er niet onnodig doorgeschakeld wordt.

Gezien het feit dat ik continu wissel van werkruimte, naar productieruimte, naar leveranciers etc is een normale vaste lijn geen optie. De gsm zit altijd in mijn zak. De aard van mijn bedrijf is zodanig dat ik vrijwel nooit hoef terug te bellen. Die enkele keer kan dat gewoon met mijn mobiel. Het is dus voornamelijk voor het ontvangen van gesprekken.

Dat het mogelijk is is mij inmiddels duidelijk. Echter kom ik er niet uit (de websites over VOIP gaan voornamelijk over uitgebreide zakelijke toepassingen) wat ik nu precies nodig heb en wie dat kan leveren.

Wie kan mij een goede site aanraden die mij verder kan helpen met mijn simpele wens?
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Voip

04 september 2014

Bij vodafone kun je een vast nummer krijgen dat aan je mobiele nummer zit. Klanten bellen op dat vaste nummer en het gaat meteen naar je gsm. Bel je met je gsm staat caller id ook op het vaste nummer.

Als je wil doorschakelen met een melding zul je iets verder moeten kijken.

Dan krijg je idd een voip lijn, die kan doorschakelen.
Met een centrale kun je dan uren ingeven waarop er doorgeschakeld wordt en buiten die uren krijgen bellers meteen de voicemail.

Met de vodafone oplossing kun je natuurlijk ook je tel aan het einde van de dag altijd laten doorschakelen naar voicemail. Dat moet je dan wel iedere keer handmatig doen en iedere ochtend weer deactiveren.
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Voip

04 september 2014

Hallo Bbob,

bedankt voor je antwoord. De vodafone optie is voor mij niet passend bij mijn behoefte.

Mijn zoektocht naar een duidelijke VOIP oplossing zet ik voort :)
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Voip

04 september 2014

Wat je dan nodig hebt is een voip centrale
Meeste zijn asterisk based.
Daar neem je een inkomend voip nummer voor.
Je meld jou 06 nummer als extensie aan. d.w.z wordt er gebeld dan kiest de centrale jou nummer.
in Asterisk maak je een ring group aan, daar kun je ook tijden aan vast zetten.
Binnen die tijden gaat alles naar jou mobiel.
Buiten die tijden naar een voice response systeem of direct voicemail.
Voicemail wordt dan weer naar jou mail gestuurd.

Er zijn bedrijven die dit kunnen doen maar er wel een leuk bedrag voor rekenen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Voip

05 september 2014

Ga eens kijken bij Sonetel. Daar werken wij ook mee voor onze klantenservice nummers.
Het is lekker goedkoop en werkt goed. :D
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Voip

05 september 2014

Mijn oplossing is Skype.

Je betaald dan €50,- per jaar voor een vast nummer, en met de Skype app op je smartphone ben je bereikbaar op je GSM.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Voip

05 september 2014

Sonetel, goede tip! Niet helemaal de mogelijkheden, maar het werkt goed en is duidelijk. Bedankt voor de tip!
 
ES01
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 november 2013

Re: Voip

09 september 2014

Ik zit al 1.5 jaar bij voys.nl

Werkt ideaal en ik vind het ook niet duur (dacht 7 euro per maand).

Gr,
ES01
 
Annan
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 februari 2015

Re: Voip

27 mei 2015

ik zoek een gelijkaardige oplossing als de OP. Echter heb ik een belgisch mobiel nummer.
Ik kan niet direct opmaken of er dan bij de doorschakeling naar het mobieltje, internationale tarieven worden gerekend.

ik vermoed dat ik met andere woorden ook mobilevoip oplossing moet hebben?
 
Jurre Lammertse
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 maart 2015
Contacteer:

Re: Voip

27 mei 2015

http://www.tellix.nl.

De tip voor deze partij heb ik ook via dit forum, en heb er een 085-nummer afgesloten. Werkt prima!
Je zult ze alleen even moeten vragen of er voor die doorschakeling internationale tarieven worden gerekend, denk het wel.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Voip

23 juni 2015

Sonetel was uiteindelijk ellende bij mij door 1 sec vertraging op de lijn (= niet te doen)

Uiteindelijk bij Voys terecht gekomen tot volle tevredenheid.
 
nayonowe
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 maart 2015
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Voip

08 juli 2015

Cheapconnect, kan je 085 nummers of een netnummer van jouw regio aanvragen. Zeer lage tarieven en een nummer heb je al voor 5 of 6 euro per jaar :)
App installeren of je smartphone en je kan overal bellen.