Verkoop je in het buitenland zul je je voorwaarden in de taal van de land moeten opstellen.
In Duitsland heb je een impressum plicht waarin alle bedrijfsgegevens moeten staan inclusief naam directeur c.q eigenaar van de eenmanszaak.
Hou rekening met retouren, je moet een indicatie geven van de retourkosten die de klant voor het terugsturen kan verwachten, doe je dat niet moet jij ze betalen.
Kijk naar welke betaalmethoden je in welk land wil gebruiken.
Verkoop je aan bedrijven is een automatsiche btw nummer controle handig en bespaard een boel tijd.
Een website in een andere taal is leuk maar voor je er veel tijd in investeert en geld bedenk eerst hoe je verkeer en kopers denkt te kunnen trekken uit die landen, kijk naar de concurrentie in die landen, in veel gevallen is die groter. Kun je klanten ook te woord staan in Duits of Engels of Frans.
Je kan er ook voor kiezen meer in je Nederlandse/Belgische shop te investeren of conversies te verhogen.
Bbob: Bedankt voor de reactie en tips.
Andere taal voor de voorwaarden is duidelijk. Misschien zie ik het verkeerd: maar als de site in het Engels is, begrijpen ze toch ook de voorwaarden in het Engels? Of het moet wettelijk verplicht zijn?
Betaalmethode is al over nagedacht, gegevens op de site is geen probleem.
Retourkosten: Dat is een goede, gaan we nog even bekijken.
De huidige shop wordt momenteel grondig onder handen genomen, daarom leek me nu het goede moment om verder te kijken. Nu we toch bezig zijn.....