Pand

1
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het opstarten van mijn webwinkel en nu heb ik een aanbod van familie om kantoor te houden in zijn kantor. Vanuit huis starten kan ik niet ivm gebrek aan ruimte. Wij vragen ons echter een paar dingen af:

- Het pand is eigendom van hem, kun je dan gewoon een extra adres aanmaken? Dus bijv. nr 32 en 32A
- Is dit belastingtechnisch en Juridisch allemaal te doen? En waar moeten we op letten?

Alvast bedankt voor de moeite!!

Jeroen

Re: Pand

2
Jeroen-k schreef:Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het opstarten van mijn webwinkel en nu heb ik een aanbod van familie om kantoor te houden in zijn kantor. Vanuit huis starten kan ik niet ivm gebrek aan ruimte. Wij vragen ons echter een paar dingen af:

- Het pand is eigendom van hem, kun je dan gewoon een extra adres aanmaken? Dus bijv. nr 32 en 32A
- Is dit belastingtechnisch en Juridisch allemaal te doen? En waar moeten we op letten?

Alvast bedankt voor de moeite!!

Jeroen
Je kunt niet zelf zomaar een adres aanmaken. Je kunt wel meerdere bedrijven vestigen op een adres. Zo is op ons adres ook een ander bedrijf bekend. Dat is geen probleem. Wij delen samen de kosten, zoals internet en telefoon.

Belastingtechnisch en juridisch, krijg je gewoon een factuur, en de rechten van een huurder. Even de afspraken op papier zetten en je kunt van start!
Nu op mijn weblogs:

Re: Pand

3
Bedankt voor de snelle respons!!
Dan vallen de "haken en ogen" m.i. nog wel mee!
En goed om te weten dat er dus gewoon twee bedrijven op 1 adres kunnen/mogen zitten!

Bedankt!

Jeroen

Re: Pand

4
Waar je wel even over na moet denken is of je zaken wilt doen met familie. Sommige mensen zien het als voordeel omdat alles makkelijker bespreekbaar is en je elkaar sneller begrijpt. Andere mensen vinden juist dat privé en werk gescheiden zou moeten blijven en dat nu een ruzie met je huurbaas over je huurpand, direct een familiekwestie wordt. Persoonlijk neig ik meer naar het laatste en zie ik familie waar ik zaken mee doe echt ook los als klanten, en praat tijdens privétijd zelden met ze over werk.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pand

6
Jullie hebben een goed punt!
Daar heb ik dan ook zeker goed over nagedacht. Natuurlijk voorzie ik geen problemen maar je weet natuurlijk maar nooit. Vandaar dat inderdaad toch alle afspraken op papier komen!
In mijn ogen is het voor beide partijen goed dat er dan duidelijkheid is.