Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ronald123
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 december 2014

Is het inkopen van namaakproducten opzich zelf strafbaar?

09 december 2014

Hallo

Ik had nog een vraag
Ik weet dat het verkopen en in de handel brengen van namaakproducten brengen strafbaar is.

Maar is het importeren van namaak producten opzich zelf strafbaar
Dus is het mogelijk nadat ik bijvoorbeeld tien namaak producten heb besteld gelijk een boete thuis gestuurd krijgt of is dit alleen als deze worden doorverkocht?

Dus als ik namaakproducten importeer en deze aan vrienden geef?

mvg
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Is het inkopen van namaakproducten opzich zelf strafbaar

09 december 2014

Ik geloof (maar weet het dus niet zeker) wel. Heb regelmatig verhalen voorbij zien komen van mensen die dat meegemaakt hebben. Waarom zou je het überhaupt willen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Is het inkopen van namaakproducten opzich zelf strafbaar

09 december 2014

Ja, dat is strafbaar.

Je opent maar steeds hoopvol topics over dezelfde categorie illegale praktijken, maar illegaal is illegaal en strafbaar is strafbaar. Kun je niet eens serieus gaan nadenken over eerlijke handel?
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Is het inkopen van namaakproducten opzich zelf strafbaar

09 december 2014

Als jij er weet van hebt is het strafbaar.

Waar het natuurlijk om gaat is kan het bewezen worden door het OM en nemen ze er de moeite voor of is het in beslag nemen en klaar.

Kom je bijv zelf op Schiphol met je koffer vol, grote kans op een boete.
Heb je 1 t-shirt zal men er niet moeilijk over doen, je kan ook ter goeder trouw zijn.

Wordt het naar jou adres gestuurd wil dat niet automatisch zeggen dat jij ook opdrachtgever bent. Ik kan ook iets bestellen en naar jou laten sturen. Wordt dat onderschept zou je volgens sommigen hier automatisch schuldig zijn. Zo werkt het niet.
Er moet bewezen worden dat je ook opdrachtgever bent.

Dat kan via meekijken in je email, logs van google, paypal info.
Dit zal men echter alleen in grotere zaken doen en niet voor 10 shirts.

Bewijzen dat je schuldig bent is 1, je krijgt waarschijnlijk wel een sterretje achter je naam en je kan in de gaten gehouden worden. Biedt je het bijv via internet aan dan hang je sneller.

Maar blijf er gewoon van weg, als je voor jezelf iets wil kopen eigen keuze. Voor meerdere mensen is het gewoon handel en dat moet je niet willen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht