Tot begin dit jaar had ik een fysieke winkel met personeel en dus ook een accountant voor zowel loonadministratie, omzetbelasting, jaarcijfers, etc. Nadat ik de winkel ben gestopt en nu dus een webshop heb (zonder personeel) ben ik van plan de administratie, ook vanuit kosten-oogpunt, grotendeels zelf te doen. Ik zit te denken aan Acumulus, iemand hier ervaring mee? Zijn er betere alternatieven?
Voordelen van Acumulus lijken me de concurrerende prijs, het feit dat het voor ondernemers is gemaakt (en niet voor accountants, administratie is niet echt mijn ding, dus handig als het zo gemakkelijk mogelijk is gemaakt) en dat het makkelijk te koppelen is met mijn biedmeer-shop. Maar misschien zijn er nog betere alternatieven of andere mogelijkheden?
Aan het eind van het jaar moeten de jaarcijfers opgesteld worden (fiscale winstbijlage) en de aangiften inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen worden verzorgd. Hier wil ik dan wel een accountant/administratiekantoor voor inschakelen.
Mijn huidige accountant rekent daarvoor 900 euro ex, erg veel geld voor een beginnende webshop. Wat mag dat kosten volgens jullie?