Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Facturen met meerdere webshops

08 januari 2015

Situatie

Webhop MijnWebWinkel
Boekhoudprogramma Acumulus

MijnWebWinkel geeft elk factuur automatische een factuurnummer gelijk aan het ordernummer. De facturen worden ook verzonden dmv MijnWebWinkel. Deze gegevens worden doorgegeven aan Acumulus.

Nu wil ik een 2de webshop gaan beginnen (Opencart). En loop ik tegen het probleem aan dat de factuur nummering icm met datum dan niet meer klopt.

Een optie kan zijn om de facturen ipv van de shop dan via Acumulus te verzenden. Het is dan niet meer mogelijk om de facturen te verzenden via de webshop wat toch wel handig is.

Hoe lossen jullie dit op. Ik heb ook op google gekeken. Daar praten ze over een multishop echter is dit bij mij niet van toepassing omdat je toch een soort aan MijnWebWinkel vast zit.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Facturen met meerdere webshops

08 januari 2015

Ik zou dan, om meerdere redenen, meteen alles verhuizen naar OpenCart.
Het is een multi-store omgeving, dus je kunt je eerste webwinkel er ook naar overzetten.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Facturen met meerdere webshops

08 januari 2015

Je kan in je boekhouding met meerdere factuurreeksen werken.
Je kan 10 shops hebben met iedere andere factuurnummers.
De vraag is of je boekhoudpakket dit ook ondersteund. d.w.z als de gegevens van webshop naar boekhoudpakket gaan accepteert het boekhoudpakket de verschillende nummerreeksen zo ja geen probleem.

Enige dat de belastingdienst wil zien is dat de nummer opeenvolgend zijn.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Facturen met meerdere webshops

08 januari 2015

En om die factuurreeksen te kunnen onderscheiden, kun je in OpenCart een prefix (voorvoegsel) voor het factuurnummer toevoegen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Facturen met meerdere webshops

08 januari 2015

Bij mijnwebwinkel worden ze automatische geïmporteerd. Dat is bij opencart volgens mij ook zo. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder maken de factuurnummers niet echt uit. In mijnwebwinkel worden dat dan gewoon ordernummers. Zoals gezegd houdt ik dan de factuurreeks aan van Acumulus zodat dat kloppend is.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Facturen met meerdere webshops

12 januari 2015

ja ik heb opencart en acumulus....

Wanneer je acumulus als plugin hebt draaien , dan kun je aangeven bij welke status van je order het doorgestuurt dient te worden naar acumulus.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Facturen met meerdere webshops

12 januari 2015

Top bedankt voor je antwoord
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht