Ik kan je vertellen dat dit in ieder geval niet werkt. Ze gaan websites met adsense absoluut niet voortrekken op sites zonder adsense.Overigens had ik AdSense destijds toegevoegd om een andere reden: Google is dol op sites met AdSense... Geen groter belang dan het eigenbelang.
Nee. Concurrenten kun je weren met filters in AdSense. Ook daaraan is gedacht:Maar om reclame als adsense op een webwinkel te zetten lijkt me echt wel dodelijk voor je eigen omzet. Adsense is te slim en zet je concurenten op je site.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Als in: reclame op één kleine site dekt de hostingkosten van alle sites. Dat is een paar euro per dag, niet per maand.Ward dekt er zijn hostingkosten mee. Hosting kosten van simpele website kan toch niet veel kosten, paar euro per maand ?
100% mee eens Ward.Online geldt min of meer hetzelfde. Je maakt immers niet alleen reclame mét de merken die je voert, maar ook vóór de merken die je voert.
En laten we wel wezen: veel webwinkels zien er ook uit als één grote reclame, dus dan kan betaalde reclame van derden er ook wel bij. Consumenten zien een webwinkel vaak veel meer als een digitale folder dan webwinkeliers dat zelf doen. Het verbaast mij niet dat Amerikaanse webwinkels hierin al verder zijn dan Europese.
100% niet mee eens.100% mee eens Ward.Online geldt min of meer hetzelfde. Je maakt immers niet alleen reclame mét de merken die je voert, maar ook vóór de merken die je voert.
En laten we wel wezen: veel webwinkels zien er ook uit als één grote reclame, dus dan kan betaalde reclame van derden er ook wel bij. Consumenten zien een webwinkel vaak veel meer als een digitale folder dan webwinkeliers dat zelf doen. Het verbaast mij niet dat Amerikaanse webwinkels hierin al verder zijn dan Europese.
100% mee eens!100% niet mee eens.
Het probleem is dat betaalde reclame via bannernetwerken normaal heel duidelijk te herkennen zijn. Opmaak is anders waardoor het vaak niet 1 geheel vormt met een mooie vormgeving in een website. Je kan natuurlijk zelf affiliate banners plaatsen of links achter een foto die wel opgaan in de pagina. Dat is echter geen google verhaal maar kost ook meer tijd.
In amerika draait alles om de poen en consumenten daar kun je ook niet vergelijken met de verschillende europeese culturen.
Als ik een webwinkel bezoek verwacht ik op die site te blijven. Druk ik op een banner of iets waardoor ik op een andere site komt die niets met de site te maken heeft dan is het duidelijk reclame. Ik haak dan meteen af en neem zo een site niet eens serieus.
Volgens mij zit de sleutel inderdaad in de relevantie. Adverteren op Amazon, Product Listing Ads op Walmart.com of Marktplaats.nl of een banner van Philips op Wehkamp.nl in de stofzuiger categorie met een mooie cash-back actie. Allemaal relevante reclame waar webshops op kunnen monetizen.Uiteindelijk bepaalt hoe relevant de advertenties zijn, hoeveel ze door je klanten gebruikt worden, en of ze positief gewaardeerd worden door je klanten. En dat lijkt me de uitkomst waarop je advertenties op je eigen website op kunt adverteren.