Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Justin
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 januari 2015

Producten bestellen vanuit Amerika

26 januari 2015

Beste ondernemers,

Voor mijn webshop heb ik een nieuwe distributeur in Amerika. Zij geven het volgende aan:
We are an international company and therefore we require our Resellers to specifically request taxes to be included on their invoices when necessary. Taxes are the responsibility of the reseller and you must indicate the amout (percentage) requested.
Klopt het dat ik 6% belasting betaal over de gekochte producten uit Amerika en vervolgens 21% over de producten die ik in Nederland doorverkoop?

Hoop dat iemand zijn/haar ervaring kan delen over het kopen van producten vanuit Amerika. Ik vind het best wel spannend om eerlijk te zijn.

Vriendelijke groeten,

Justin
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Producten bestellen vanuit Amerika

26 januari 2015

Nee dat klopt niet. Export vanuit de VS wordt door de exporteur niet belast, import van buiten de EU wordt door de NL Douane met 21% belast. Daarenboven kunnen nog andere kosten berekend worden en bovendien brengt de vervoerder doorgaans kosten in rekening voor de douaneafhandeling. Bel voor de zekerheid met de belastingdienst, niets spannends aan!
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Producten bestellen vanuit Amerika

26 januari 2015

Belasting is inderdaad 21%. 6% zouden de douanerechten kunnen zijn. Die zijn verschillende per productcategorie en liggen meestal tussen de 6 en 15% dacht ik.
 
Justin
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 januari 2015

Re: Producten bestellen vanuit Amerika

26 januari 2015

Bedankt voor jullie antwoord. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om eens met de belastingdienst te bellen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Producten bestellen vanuit Amerika

26 januari 2015

Wat je nodig hebt is een statistieknummer van de goederen.
Aan de hand van dit nummer zijn er tabellen die aangeven of invoerrecht van toepassing is.

Voor invooer rekend men de volgende kosten.

Prijs uit USA + verzendkosten tot douane.
Hierover eventueel invoerrecht
Over het totaal met invoerrecht komt dan 21% btw, tenzij het 6% btw goederen zijn (hetgeen meestal niet het geval is)
Voor omzetten van dollars naar euro rekent men de dagprijs dollar / euro op die dag.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Producten bestellen vanuit Amerika

26 januari 2015

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht