Hallo,
Ik kon hier niets vinden over dit precieze onderwerp dus hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een webwinkel met (nog niet zoveel) kinderkleding. Nu geef ik weleens wat kleding weg aan blogs om te promoten, en ik maakte steeds een factuur op met daarop het artikel, naar wie het ging en het bedrag 0 euro. Omdat ik eens gelezen had dat het zo moest. Maar bij de belastingtelefoon vertelden ze mij dat dit helemaal niet hoeft omdat je geen btw ontvangt en ik zelf moet weten wat ik gebruik voor promotie. Hoe je zoiets dan wel moet afschrijven wisten ze niet.
Het bijhouden van je precieze voorraad is natuurlijk heel makkelijk voor jezelf als webwinkel, maar moet de belastingdienst hier nu ook wat mee? Dus als ik 100 shirts inkoop en ik geef er 10 weg, moeten zij dit dan weten of kan ik dat gewoon voor mezelf bijhouden in een excelsheetje.
Het gaat er toch om dat de BD precies weet wat er met je geld gebeurt, dus wat ik uitgeef en wat ik binnenkrijg?
Hoe houden jullie je webshop voorraden bij en hoe schrijf je promotie artikelen af? Is het nu vooral voor jezelf al winkel gewoon van belang omdat het makkelijk is, of moet de belastingdienst ook kunnen controleren wat er met je voorraad gebeurd is?