Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Amabella
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 februari 2015

Welke kosten startende webwinkel via facebook?

03 februari 2015

Hallo allemaal,

Ik denk al een paar jaar eraan om wat voor me eigen te beginnen, een webwinkel met betaalbare damesmode (ik ben nu 21 jaar) Iets voor erbij naast mijn werk.
Ik heb me al een paar keer ingeschreven bij de KVK, maar toch weer afgezegt. Ik durf deze stap niet te nemen.. Bang ook om schulden te maken waar ik al helemaal niet van hou. Nu bedacht ik me dat het misschien handig is om eerst via een facebook pagina dingen te gaan verkopen. Nog geen kosten voor een webwinkel, en kijken hoe het gaat.
Wat ik me afvraag is wat er allemaal bij komt kijken kwa kosten? Ik kom er gewoon niet echt veel wijs uit. Of ik me ook wel echt al moet laten inschrijven bij de KVK? Enz enz enz.

Graag hoor ik van jullie!!

:D :D
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 04 februari 2015, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Beginnen op Facebook

03 februari 2015

Mode is moordend. Ik zou beginnen met een ondernemingsplan te maken en daarin een aantal dingen duidelijk op een rij te zetten. Vooral wat jouw unieke kwaliteiten en die van je product zijn.. Maar ik vrees dat je er het beste van af kunt zien. Vooral als je bang bent om al zulke relatief lage kosten te maken. Een winkel is toch risico nemen. Ik bedoel het niet lullig maar ik denk dat je geen stuiver gaat verdienen
 
Amabella
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 februari 2015

Re: Beginnen op Facebook

03 februari 2015

Dankjewel voor je reactie!

Ja ik wil alleen eerst op facebook beginnen met eigen investering. Kijken hoe dat gaat lopen.
Ik hoef er geen vette winst erop te maken. Maar omdat ik voor 30u per week werk, wil ik er graag iets naast hebben. En dit is zeker makkelijk te combineren. Elke euro de ik winst maak, is gewoon mooi meegenomen vind ik ;)
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Beginnen op Facebook

03 februari 2015

Dan zou ik zelf niet moeilijk doen en gewoon die kleren op facebook zetten en kijken hoe het gaat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Beginnen op Facebook

03 februari 2015

Ja ik wil alleen eerst op facebook beginnen met eigen investering. Kijken hoe dat gaat lopen.
Hoe denk je dat dat gaat lopen? Of eigenlijk, hoe denk je dat je klanten krijgt???

Als je een 'modewinkeltje' opent in het lokale winkel/stadscentrum, heb je dagelijks passanten die langs jouw winkel lopen, een deel hiervan bezoekt je winkel en een nog kleiner deel doet een aankoop.

Als 'webwinkel' ben je in feite onzichtbaar en trek je alleen bezoekers met advertenties, of doordat je een uniek product aanbiedt! De advertentiekosten zijn vaak vele malen hoger dan een webwinkel, met een start op Facebook bezuinig je dus amper in de kosten.

Zeker met de grote spelers op de markt, die tegen bodemprijzen kunnen leveren en bovendien gratis retourneren aanbieden, is dit een hele lastige branche om je te onderscheiden van de rest en ben ik bang dat je over een jaartje met restpartij onverkoopbare kleding zit.

Lees ook eens de recente blogs:
http://www.webwinkelweblog.nl/algemeen/ ... dabel.html
http://www.webwinkelweblog.nl/algemeen/ ... nkels.html

Suc-6 met de keuze!
 
Amabella
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 februari 2015

Re: Beginnen op Facebook

03 februari 2015

Ik dacht dat retourneren altijd al voor jouw rekening was?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beginnen op Facebook

03 februari 2015

Ik dacht dat retourneren altijd al voor jouw rekening was?
Nee, de kosten van retour zenden komen voor rekening van de klant. Je moet dat echter wel vóóraf duidelijk maken, anders komen ze voor rekening van de webwinkel.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Beginnen op Facebook

03 februari 2015

Ik dacht dat retourneren altijd al voor jouw rekening was?
Een webwinkel hoeft alleen de "in rekening gebrachte" verzendkosten te vergoeden.
Als jij iets besteld voor €25,- en €4,95 verzendkosten (totaal factuur €29,95) en dit product weer terug stuurt, dan is de webwinkel wettelijk verplicht om het volledige aankoopbedrag van €29,95 terug te betalen. De kosten voor het retourneren zijn over het algemeen voor de klant (bijvoorbeeld pakketzegel van €6,95). Echter bieden veel grote ketens 'gratis retourneren' aan als extra service. Als klant heb je dan geen enkele kosten gemaakt bij een aankoop die je volledig retourneert.
 
Amabella
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 februari 2015

Re: Beginnen op Facebook

04 februari 2015

Oke top! Dat wou ik weten :) dankjulliewel
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht