Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PSL_010
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 januari 2015

Scooter tbv webwinkel

25 februari 2015

Ik zit met de volgende vraag,
Waar moet ik rekening mee houden als ik een scooter ga kopen?
Ik ga hem deels gebruiken om van en naar mijn vaste werk te gaan en deels om pakketten naar de bezorging te brengen en om producten in te kopen.
Kan ik er gewoon 1 kopen op naam van de zaak en de btw aftrekken, of zitten hier haken en ogen aan?

Mvg Patrick
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Scooter tbv webwinkel

26 februari 2015

volgens mij is de haak het woordje 'deels'.

Maar ben niet op de hoogtes bij scooter regelingen dus vind het wel interessant. Telt hier ook bijtelling? Dan zou ik voor een elektrische gaan ;).
Misschien een Renault twizzy om je pakjes droog te houden?
-----
update: dacht te lezen dat je op en neer naar je zaak reed, maar je bedoeld naar je werk als in vaste baan naast je webwinkel? Dus geen zakelijk verkeer?
Als dit het merendeel is lijkt het mij niet toegestaan om hem zakelijk te kopen, of misschien per rato opsplitsen.
----
update 2: Google geeft je vaak sneller resultaten dan dit forum, zie ook
http://www.dezaak.nl/zakelijk-rijden-op ... 19632.html
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Scooter tbv webwinkel

26 februari 2015

Ik heb zelf een elektrische scooter gekocht. Als er een ION accu in zit mag je hem versneld afschrijven (MIA en Vamil)

Ik heb hem zelf 100% zakelijk staan en gebruik hem dan ook niet prive. Overdag breng ik de pakketten met de auto naar het postkantoor. Alles wat nabesteld wordt met de scooter ivm de enorme drukte.

Ze raden altijd aan om ook prive kilometers op te geven. Ik gebruik hem niet prive dus ga ik het ook niet opgeven. Wel een interessante tip. Bij een auto ligt de bewijslast bij jou ivm met prive gebruik. Bij een scooter/brommer ligt de bewijslast bij de belastingdienst ivm privegebruik.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht