Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Verzekering kleine webwinkelier

16 maart 2015

Welke kleine webwinkelier heeft zich verzekerd? Welke verzekering(en) hebben jullie?
Ik ben nu aan het kijken naar een verzekering. Run mijn webwinkel en ben aan het kijken naar een aansprakelijkheidsverzekering. Twijfel nog over een brand.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering kleine webwinkelier

16 maart 2015

Een aansprakelijkheidsverzekering is niet zo duur en zou ik je dus wel aanraden. Volgens mij hebben de meeste deze wel. Verzekeringen waar ondernemers meer over twijfelen zijn rechtsbijstand (heb ik zelf niet) en arbeidsongeschiktheid (heb ik zelf wel). Daarnaast heb je nog de inboedelverzekering die je kunt afsluiten en beroepsaansprakelijkheid. Volgens mij heeft geen enkele webwinkelier die laatste.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verzekering kleine webwinkelier

16 maart 2015

Bij veel verzekeringsmaatschappijen kun je een pakket met meerdere verzekeringen afsluiten. Zo'n "bundel" is vaak voordeliger dan een stapel losse verzekeringen.

Ik heb zelf een dergelijk pakket met vier verzekeringen:

- aansprakelijkheidsverzekering
- rechtsbijstandsverzekering
- voorraadverzekering
- computerverzekering

Rechtsbijstand is vaak voor een belangrijk deel al inbegrepen in aansprakelijkheidsverzekeringen: je bent veelal verplicht om je juridisch te laten bijstaan (of: "de zaak" uit handen te geven) door de verzekeraar wanneer je aansprakelijk wordt gesteld.

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is verhoudingsgewijs duur, vooral omdat die zelden of nooit volledig uitkeert. Bij verlies van een hand kun je misschien nog maar op halve kracht werken, maar ben je voor de verzekering toch bijvoorbeeld maar 5,5% blijvend invalide. Met andere woorden: je betaalt jarenlang 100% premie voor een theoretische 100% arbeidsongeschiktheid, maar ziet daarvan betrekkelijk weinig terug wanneer je de verzekering onverhoopt nodig hebt.

Laat je adviseren door een assurantietussenpersoon.
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Verzekering kleine webwinkelier

16 maart 2015

Ik denk dat ik dan alleen voor de aansprakelijkheidsverzekering ga.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Verzekering kleine webwinkelier

17 maart 2015

In mijn ogen is het bij de Rabobank altijd nog scherp geprijsd met de ZekerVanJeZaak verzekering. Ook doen ze bij schade aan import producten ook niet al te moeilijk.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Verzekering kleine webwinkelier

17 maart 2015

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is verhoudingsgewijs duur, vooral omdat die zelden of nooit volledig uitkeert. Bij verlies van een hand kun je misschien nog maar op halve kracht werken, maar ben je voor de verzekering toch bijvoorbeeld maar 5,5% blijvend invalide.
Het kan per verzekeringsmaatschappij verschillen. Ik heb een AOV op basis van beroepsongeschiktheid. Er wordt gewoon gekeken in welke mate ik mijn beroep nog kan uitoefenen.

Een AOV lijkt misschien duur, maar is zeer waardevol als je arbeidsongeschikt wordt. Als je nog jong bent en snel arbeidsongeschikt zou worden, dan kan het totale bedrag dat je tot je pensioen aan uitkering ontvangt oplopen tot boven de 1 miljoen euro.