Bij het opstarten van mijn webwinkel heb ik veel aan dit forum gehad dus ik denk ik gooi mijn vraag hier maar even op.
Vorig jaar heb ik de aangifte inkomstenbelasting samen met een boekhouder gedaan. Dit jaar ging ik hoopvol zelf van start, maar ik krijg hem niet helemaal kloppend.
De winst-verlies rekening is niet helemaal hetzelfde als het saldo fiscale winstberekening.
Nu is er bij winst-verlies rekening een kopje met: Inkoopkosten, uitbesteed werk e.d.
Begrijp ik het nou goed dat hier ik hier (in mijn geval) alleen de inkoopkosten invul van al mijn verkochte artikelen? Ik vraag dit omdat ik bij de aangifte van vorig jaar een iets hoger bedrag heb staan dan dat ik kan terug vinden. Misschien dat ik deze kostenpost verkeerd begrijp en daarom de aangifte niet kloppend krijg?
Waarschijnlijk is het eerder een fout in een te lage waarde van mijn voorraad. Ik haal alles buiten Europa en misschien dat ik 1-2 bestellingen die nog onderweg waren vergeten heb toe te voegen aan mijn 2014 eindvoorraad.
Maar voor ik deze voorraad verhoog om de aangifte kloppend te krijgen wil ik even zeker weten dat ik geen fout maak bij de inkoopkosten