Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Welke verzekering bevelen jullie aan?

10 april 2015

Ik heb voor mijn webwinkel nog helemaal geen verzekering maar mijn voorraad is zodanig gegroeid dat ik daar toch echt even achter een inboedelverzekering moet gaan.

Een aansprakelijksheidsverzekering leek mij nooit echt nodig met mijn artikelen. Ik verkoop verzamelobjecten van steen, mineraal, kristal. Soms ruw, maar meestal bewerkt tot beeldjes en dergelijke. Ik zie niet helemaal hoe daar eventueel iets mis kan gaan waarvoor ik aansprakelijk zou zijn, maar wat denken jullie?

Als ik zoek voor een goede zakelijke verzekering dan kom ik eigenlijk alleen verzekeringen tegen bedoeld voor grote bedrijven met magazijnen etc. Of voor webwinkels alle combi pakketten met allerlei verzekeringen die ik volgens mij niet nodig hebben en wat het alleen maar duur maakt.

Is er een verzekeraar die jullie aanraden voor alleen de inboedel of misschien een basic combi pakket wat niet al te duur is?
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Welke verzekering bevelen jullie aan?

10 april 2015

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht is dit wat? Kwam het tegen in een oud topic op dit forum.

https://goudse.nl/tl_files/content_reso ... l-(0125724).pdf
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Welke verzekering bevelen jullie aan?

10 april 2015

Bedankt voor het meedenken. Deze was ik zelf niet tegengekomen, maar ik vind hem te duur met 49 euro p/maand. Komt waarschijnlijk grotendeels door de rechtsbijstandsverzekering die erbij zit en die ik niet nodig vind.
En dan is de inventaris verzekering ook nog even te laag met het oog op de toekomst.

Ik kwam ergens Rabo Zeker van je Zaak tegen als optie. Maar daar kan ik nergens prijzen van vinden. Ik zal anders binnenkort contact met ze opnemen, maar misschien dat iemand anders een andere optie heeft. Of wat ervaringen wilt delen :)
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Welke verzekering bevelen jullie aan?

10 april 2015

zelf werk ik met een assurantiekantoor; tussenpersoon dus.
Ik vertrouw hun 100% en zij adviseren mij al jarenlang (ook prive, andere bedrijfstak) professioneel en op een goede manier.
Als er een probleem of als ik een vraag heb kan ik het gewoon aan hun stellen.

Ik geloof (ben niet zeker) dat ik via hun bij ohra of nationale nederlanden verzekerd bent.
Hier kun je zelf aankruisen wat je wel en niet nodig hebt.
Ook de waarde van je inboedel etc.

Vaak wordt er ook gevraagd waar de goederen zijn opgeslagen, wat voor een gebouw, of er beveiliging/bewaking is etc. Dit kan invloed hebben op de prijs.
Bij een kleine voorraad niet heel grootte verschilen..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Welke verzekering bevelen jullie aan?

12 april 2015

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is ook belangrijk.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Welke verzekering bevelen jullie aan?

12 april 2015

Zelf heb ik een inboedel/brandverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering. Dit kost me een kleine €300 per jaar.

Daarnaast heb ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar dat is alleen interessant als je voor levensonderhoud afhankelijk bent van inkomsten uit het bedrijf. Heb je er een baan naast of een partner die kostwinnaar is dan het vooral duur en zonde van het geld.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht