Detailhandelheffing

1
Wie dit kent weet ook dat het eigenlijk maar heel weinig betekent.

Sommigen klagen dat je toch moet betalen ook al was de omzet minder dan 100 per maand of minder dan 1200 per jaar (in iig weinig), en kwijtschelding aan moeten vragen.
Wat een gedoe...

En dan heeft men het ook nog over verschillende bedragen (de een moet 140 betalen, de ander 80) die betaald moeten worden, elk jaar weer! Toen we de 1e kregen was dat schrikken!

Ik snap niet zo goed dat ze aan iedereen zoiets sturen, nog voordat men zelf een jaar opgave laat zien-opstuurt-doorgeeft; dat zou toch veel simpeler zijn? Veel minder papierwerk, minder kwijtscheldingen, minder gedoe, enz.
En wat krijg je ervoor terug? Niks?
(of loop ik nu achter op de feiten?)

Re: Detailhandelheffing

4
Ik steun alleen goede doelen en door de overheid opgelegde kosten ;)

Maar weer terug on topic. Bij het opzetten van een bedrijf komen nou eenmaal kosten kijken. Net als de belasting is het HBD misschien een potje waar je niet direct het resultaat van ziet.
Natuurlijk is minder of niets betalen altijd leuker. Maar als ik zie hoeveel moeite sommige mensen er in steken om maar niet die 100 euro te hoeven betalen dan heb ik toch het idee dat ze hun tijd nuttiger kunnen besteden. Bijvoorbeeld in het runnen van hun eigen bedrijf. Dan heb je die 100 euro zo weer terug verdient.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.