Van uitkering wao-wajong naar eigen webshop?

1
Omdat ook dit onderwerp wel eens de aandacht mag krijgen:

Men krijgt maar 1 jaar (of een bepaald, kort, termijn) de tijd om vanuit deze uitkering een webshop op te starten en dan maar zien of je ervan kunt leven. (Vroeger was dit geloof ik wat beter geregeld)

Inmiddels is gebleken dat sommige webshops wel 2, 3, tot wel 5 j. (!) nodig hebben om er fatsoenlijk van te leven, of om er ook maar iets aan te verdienen (teminste, dit lees je ergens op dit forum).
Als je wao of wajong hebt heb je ook gezondheidsproblemen waardoor het starten moeizamer gaat of kan gaan.

Vraag mij af of hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben, die hebben geprobeerd om vanuit deze uitkering een webshop op te starten?

Re: Van uitkering wao-wajong naar eigen webshop?

2
Ik ben geen expert op het gebied van (wajong) uitkeringen.

Maar is het niet zo dat je een wajong altijd houdt? Zelfs al zou je werk hebben, dan krijgt je alsnog die uitkering toch? Of is dat niet zo? Een paar kennissen van mij zitten in de wajong, ik meen dat ze zoiets gezegd hebben.

Verder zijn er fiscaal al allerlei mooie regelingen voor starters dus het moet niet onmogelijk zijn om binnen 1 jaar een succesvolle shop te starten met een relatief klein budget. Zolang je eerst maar goed onderzoek doet en een goed en duidelijk ondernemingsplan hebt is de kans dat het mislukt vrij klein.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.