Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Wordt het tijd om hulp in te gaan schakelen? Advies gezocht

20 mei 2015

Ik vraag me af hoe jullie hier in staan.

Mijn webwinkel staat middels wel zo een beetje. Er valt genoeg te tweaken, maar dat hou je altijd. Dat is een proces dat erbij hoort. De producten staan middels ook wel en ik doe mijn best om het assortiment uit te breiden. De adwords en retargeting campagenes lopen nu en doen hun ding. Kortom, alles wat erbij komt kijken in en rondom een webwinkel is aangemaakt, werkt of staat (klaar).

En nu zit ik een beetje vast. De bezoekersaantallen stijgen niet echt. De aantal verkopen gaan heen en weer. Gemiddeld gaat het niet omhoog maar ook niet omlaag. De afgelopen 2 jaar ontzettend veel geleerd. Veel fouten gemaakt en ik zou nog een boel anders willen. Maar ik denk dat ik er nu wel een beetje alles uit heb gehaald wat er in mijn macht in zit. Ik zit nu een beetje tussen wal en schip te dobberen. Je bent voor velen te klein, maar de potentie is gezond en de wil is groot.

Is het nu tijd om iemand te gaan zoeken die als partner in zou willen stappen? Iemand die verstand heeft van mijn markt, connecties heeft en deuren kan openen die voor mij nu gesloten zijn? Iemand die bijvoorbeeld zou kunnen investeren in een adword campagne? Iemand die mee denkt om dingen te verbeteren, te regelen en sparren over toekomstige updates. Hoe benoem je een persoon / bedrijf die dit soort werk doet? Andere bedrijven optillen en daar geld aan verdienen. Is dat gewoon een investeerder? Adviseur? Hebben jullie hier goede of slechte ervaringen mee?

Ik merk ook dat ik de creativiteit mis om dagelijks op social media met de webwinkel bezig te zijn. Een simpele update om beweging te krijgen rondom je kanalen. Is dat leuk op te vangen met studenten? De bodem van mijn portemonnee is middels in het zicht gekomen. Ik wil graag mensen belonen voor resultaat. Is er resultaat dat werkt en wordt er geld verdiend, verdienen hun ook geld. Kortom, ik moet creatief hier mee omgaan. Hebben jullie hier een leuke constructie voor met mensen buiten je webwinkel?

Kortom, ik worstel hier wel flink mee en ben benieuwd naar jullie reactie.

Groet,
Roy
 
; )
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 december 2014

Re: Wordt het tijd om hulp in te gaan schakelen? Advies gezo

20 mei 2015

Welke branche zit je eigenlijk? Misschien kan ik of een van de andere forummers jou op weg helpen. Het hangt er ook af van wat je precies wilt - je zou bijvoorbeeld zo'n student van een "marketingbureau" kunnen inhuren die de SEO, SEA en social media voor jou gaat beheren.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wordt het tijd om hulp in te gaan schakelen? Advies gezo

21 mei 2015

Klinkt alsof je idd iemand moet hebben die je hele internet marketing doet. Als we weten in welke sector je zit kan ook wat beter advies gegeven worden mbt Adwords. Vaak gebruikt men flink Adwords, maar als dat niet helemaal goed staat, of je hebt net de verkeerde keywords, dan is het geld over de balk smijten. In veel gevallen, en dat hangt dus van je sector af, ben je beter af om iemand in te huren die een targeted, kleine campagne, op Adwords beheert, social media, on site verbeteringen en relevante sites zoekt ed. Dat is lange termijn een betere strategie.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Wordt het tijd om hulp in te gaan schakelen? Advies gezo

21 mei 2015

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn branhce zijn baby en kinderkamers. Ik ben illustrator en creëer onze eigen decoraties op canvas. Deze decoraties kunnen worden voorzien van een naam wat het persoonlijk maakt. Mijn speerpunt zijn dan ook (zwangere) vrouwen / moeders. Maar er is vast nog een boel leuks te doen voor bijv. valentijn, moederdag en vaderdag.

Alles wat je nu op en aan de winkel ziet is door mijn vingers gegaan. Van de producten tot het uiterlijk tot de huisstijl van de emails etc.

Over een heleboel is al nagedacht. En er zijn ook een boel dingen al verbeterd. Adwords loopt en is gericht op display advertenties. De display advertenties worden getoond op de grotere forums / websites die in deze branche zitten. Daar zie ik al positief effect. Ook hebben we voor display advertenties gekozen tbv branding. Iemand hoeft niet persee op je icon te klikken, zolang ze hem maar zien. Het ontwerp van de advertentie zal vast nog een boel verbeterd kunnen worden. Tijdrovend klusje. Dus doe ik liever in 1 keer goed.

Ik weet ook niet zo goed hoe dit in een gezond en goed jasje gestoken kan worden. Wat ik wel weet is dat er nog veel meer uitgehaald kan worden dan wat er nu gebeurd. A en B testen is iets wat ik graag zou willen doen. Misschien kan er iets met het budget van adwords gedaan worden dmv een investering. En wellicht zijn er andere constructies denkbaar.

Wat ik erg leuk vind om te zien is dat verschillende bedrijven me middels benaderen omdat er serieus interesse is.. dus dat is al top!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Michaelvb
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 september 2014

Re: Wordt het tijd om hulp in te gaan schakelen? Advies gezo

04 november 2015

Je vraag klinkt nogal tegenstrijdig. Aan de ene hand frustreert het je dat er geen vooruitgang is, aan de andere kant zijn er nog genoeg klusjes te doen die vooruitgang kunnen bewerkstelligen. Ik zeg: aan de slag! Verbeter je adwords campagne. Er is genoeg gratis informatie online om je ads te verbeteren en a/b te testen.

Post je webwinkel op forums, vraag feedback en maak een plan om vooruit te gaan.

Tevens geef je aan dat de bodem van je portemonnee in zicht is, maar je wil iemand (een student oid) aannemen om je te helpen. Of je wil een investeerder zoeken.

Probeer eerst eens een goede winst of omzet te maken voordat je mensen gaat aannemen of investeerders gaat aantrekken. Heeft je winkel wel bestaansrecht als je al 2 jaar niet stijgt in bezoekers en inkomsten? Ik wil deze vraag niet voor je invullen maar dit zijn vragen die jezelf moet stellen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wordt het tijd om hulp in te gaan schakelen? Advies gezo

04 november 2015

Hoewel dit topic al (iets) ouder is, zit je wellicht nog met hetzelfde probleem...

Eigenlijk geef je zelf al antwoord. Je hebt hulp van buitenaf nodig. Maar je hebt daarvoor geen (of weinig) budget.
Ik ken eigenlijk geen partijen die hun diensten verlenen voor toekomstige verdiensten...

Als je dus geen budget hebt voor dit soort zaken (wat ik best begrijp), zal je zelf aan de slag moeten. Ik zou zeker nog even kijken naar de basis van SEO. Daar is nog wat winst te behalen.

Wellicht kan je gebruik maken van blogs over het inrichten van babykamers? Laat de auteurs hiervan zien welke producten je hebt. Ik vind ze erg mooi. Het zou toch moeten lukken om hier wat posts over te krijgen.

Verder viel mij op dat je vrij specifiek moet zoeken om op jouw site terecht te komen. Op zich is dat niet heel erg, want dan komen er ook alleen bezoekers die jouw product interessant vinden, maar daardoor mis je wel wat bezoekers.

Ook is je product niet heel gemakkelijk te omschrijven. Tenminste niet het totale aanbod.
Maak je bij je Adwords campagne gebruik van algemene zoektermen, of gebruik je specifieke termen voor specifieke (landings)pagina's?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wordt het tijd om hulp in te gaan schakelen? Advies gezo

04 november 2015

Misschien kan iemand in jouw omgeving een blog verzorgen over jouw babykamer styling/ inrichting/ aankleding/ etc. zodat dit wat meer gaat leven?

Je kunt jouw nieuwsbrieflezers hier ook weer naar verwijzen, om ze terug te krijgen op jouw site.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht