Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Is hier niks tegen te doen dan? Neem aan dat parallel import verboden is en dat er dus wel iets aan gedaan kan worden?De titel van dit bericht is erg tegenstrijdig. Amateuristische concurrent die markt kapot maakt. Een amateuristische concurrent kan natuurlijk nooit zoveel impact hebben, dat deze de gehele markt kapot maakt. Dus is het een amateuristische concurrent of een concurrent die de markt kapot maakt?
Die eerste ken ik ook 1. Die probeerde ook een jaar of 2 lang alles wat wij deden te kopiëren. Was niet zo'n succes. Ik heb er geen boterham minder om gegeten. Immers is de markt totaal erg groot en was het aandeel van de omzet die hij daar uit pakte nihil op het geheel.
De tweede ken ik ook 1. Die is pas echt erg vervelend en eet denk ik iedereen in mijn markt een boterham minder om. Dat is een internationaal bedrijf, die alleen al in Nederland over de 100 miljoen omzet. Door o.a. paralel importeren kunnen zij met vrijwel alle producten onder onze prijzen duiken en nog steeds een goed marge halen. Dat is pas mijn definitie van een markt kapot maken.
Als ik je verhaal zo lees, heb jij het over het eerste voorbeeld. Daar moet je dus inderdaad je gewoon niet druk om maken en lekker blijven focussen op je eigen business en daar proberen in uit te blinken. Een amateuristische na-aper blijft altijd achter de feiten aanlopen.
Even om de vraag zuiver te houden eerst mijn definitie van parallel import. Ik heb dit altijd zo begrepen.Is hier niks tegen te doen dan? Neem aan dat parallel import verboden is en dat er dus wel iets aan gedaan kan worden?De titel van dit bericht is erg tegenstrijdig. Amateuristische concurrent die markt kapot maakt. Een amateuristische concurrent kan natuurlijk nooit zoveel impact hebben, dat deze de gehele markt kapot maakt. Dus is het een amateuristische concurrent of een concurrent die de markt kapot maakt?
Die eerste ken ik ook 1. Die probeerde ook een jaar of 2 lang alles wat wij deden te kopiëren. Was niet zo'n succes. Ik heb er geen boterham minder om gegeten. Immers is de markt totaal erg groot en was het aandeel van de omzet die hij daar uit pakte nihil op het geheel.
De tweede ken ik ook 1. Die is pas echt erg vervelend en eet denk ik iedereen in mijn markt een boterham minder om. Dat is een internationaal bedrijf, die alleen al in Nederland over de 100 miljoen omzet. Door o.a. paralel importeren kunnen zij met vrijwel alle producten onder onze prijzen duiken en nog steeds een goed marge halen. Dat is pas mijn definitie van een markt kapot maken.
Als ik je verhaal zo lees, heb jij het over het eerste voorbeeld. Daar moet je dus inderdaad je gewoon niet druk om maken en lekker blijven focussen op je eigen business en daar proberen in uit te blinken. Een amateuristische na-aper blijft altijd achter de feiten aanlopen.
Parallel import is naar mijn kennis niet toegestaan. Het heeft niets voor niets een eigen naam gekregen, dat betekent dat het afwijkt van de reguliere procedure van import, lijkt mij?
http://www.ondernemersplein.nl/regel/parallelimport/
Correct me if i'm wrong!
Dat is wat anders. Echter ben jij dan klaarblijkelijk 'te klein' om er mee weg te komen. Voorbeelden die ik ken doen omzetten van miljoenen, enkele zelfs over de 100 miljoen. Die doen schaamteloos aan paralelimport binnen de EU. Immers nemen ze hoeveelheden af, dat geen enkele leverancier geloofwaardig kan dreigen niet meer aan ze te leveren. Als hun paralel kanaal dus afsterft, worden ze door de reguliere leverancier gewoon weer met open armen ontvangen. Het gaat immers om zoveel geld...Ik ben op het begin namelijk zelf op de vingers getikt doordat ik een distributeur had gevonden in Engeland die mij kon voorzien van producten waarvoor er een officieel Nederlands distributie kanaal is (wat ik niet wist). Dit kwam doordat ik een nieuwe toetreder was en mijn import werd opgemerkt door concurrenten. Ik kreeg namelijk exclusieve producten die alleen mochten worden verkocht door benoemde retailers. Ik ben toen gecontacteerd door de distributeur van deze producten binnen de Benelux en die vertelde me; ik zal de de handel stop moeten zetten omdat er druk op mij wordt gezet door mijn klanten. Die hebben dus met het hoofdbedrijf gebeld en contact opgenomen met de leverancier in Engeland en deze verteld dat ze specifieke producten niet meer mochten leveren aan mij. Dit was dus parallel import. Sindsdien verkoop ik die producten ook niet meer...
Op die manier voorkom je toch juist die amateurs waar het in dit topic over gaat?Het zijn niet alleen de 'amateuristische concurrenten' en de 'thuisverkopers'die de markt kapot maken.
Binnen onze branche is het bijna onmogelijk om zonder fysieke winkel diverse merken te mogen verkopen. Men is doodsbang dat de verkoop vanuit 'zolderkamertjes' en 'schuurtjes' de markt verziekt. Als wij een merk mogen verkopen, gaat dat vaak gepaard met aanvullende voorwaarden en extra hoge instapkosten...
Je hebt gelijk, nu zijn het de 'professionals' met fysieke winkels die de markt verzieken!Op die manier voorkom je toch juist die amateurs waar het in dit topic over gaat?
Achja, de eerste persoon die mij kan uitleggen wat een amateur, professional, kleine webwinkel, grote webwinkel, etc. is moet ik nog tegenkomenJe hebt gelijk, nu zijn het de 'professionals' met fysieke winkels die de markt verzieken!Op die manier voorkom je toch juist die amateurs waar het in dit topic over gaat?
Ik denk dat we hier in de elektronica branche een heel duidelijk voorbeeld van hebben...En daarnaast: je hebt ook professionele concurrenten die een markt kapot maken.
(Vaak is de schade dan bovendien nog groter, omdat ze het grootschaliger aanpakken.)