Re: Amateuristische concurrent die markt kapot maakt

32
Goede merken proberen te vinden helpt ook veel. Sommige merken heb je dan enkel voor de omzet en de daarbij behorende schaal voordelen. De goede merken verdien je het op. Volgens mij zijn er in elke branche wel merken te vinden, die wel hun merk beschermen. Merken die als iemand hun product voor dump prijzen verkoopt, gewoon niet meer leveren. Die merken pak je de winst op.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Amateuristische concurrent die markt kapot maakt

33
Mick schreef:
Ward schreef:En daarnaast: je hebt ook professionele concurrenten die een markt kapot maken.
(Vaak is de schade dan bovendien nog groter, omdat ze het grootschaliger aanpakken.)
Ik denk dat we hier in de elektronica branche een heel duidelijk voorbeeld van hebben...

De kleine/middelgrote elektronica zaak in de binnenstad loopt te mopperen dat de 'online elektronica zaak' op het industrietrein al zijn klanten wegtrekt, terwijl er op de meubelboulevard een enorme MediaMarkt uit de grond gestampt wordt...
En dat die MediaMarkt eigenlijk niet eens één van de goedkoopste is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Amateuristische concurrent die markt kapot maakt

35
PaulG schreef:Dat moet je mediamarkt meegeven. De marketing dat ze de goedkoopste zijn hebben ze goed voor elkaar!
Bij Jumbo is dat precies hetzelfde. De doelgroep die gaat vergelijken koopt toch bijna altijd huismerk producten (want: prijsbewust) en daarop is de laagste prijs garantie niet van toepassing. Er is niemand die de prijs van een Pak melk gaat vergelijken met de super 3 straten verderop denk ik.

Re: Amateuristische concurrent die markt kapot maakt

36
Ik neem aan dat het al 100x eerder gezegd is in dit topic (niet alles gelezen) maar ga uit van je eigen kracht. Natuurlijk zul je wat klanten kwijtraken, maar internet is een vijver waar iedereen een hengel in mag gooien en een paar vissen zullen aan zijn wormpje knagen - maar als jij consequent dingen goed doet, op alle vlakken van internetondernemerschap, dan trek je uiteindelijk aan het langste eind.

Re: Amateuristische concurrent die markt kapot maakt

37
Nog 1 ding ter geruststelling: ik kijk bijna nooit naar (activiteiten van) concurrenten omdat ik zelf genoeg originele dingen kan verzinnen; 1x per halfjaar doe ik eens een rondje internet en schrik soms best wel van het aantal concurrenten dat er bij gekomen is, maar kan mezelf dan meteen geruststellen doordat ik weet dat bezoekers, conversie en omzet nog steeds stijgende zijn. Geen paniek.