Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mark Heiboer
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 oktober 2015

Slimste volgorde van dingen bij opzetten webwinkel

27 oktober 2015

Hoi allemaal,

Het is zonde achteraf te zien hoe je een efficiëntere, slimmerre werkvolgorde had kunnnen aanhouden. Efficiënt en in de juiste volgorde werken kan veel tijd schelen en het eindproduct veel beter maken. Ik vind dit belangrijk genoeg hier een post aan te besteden met die vraag:

Ik wil beginnen welke stappen en werkvolgorde raden jullie mij aan?

Doe alstjeblieft maar of ik een complete gek ben en totaal niets weet. Daar leer ik het meeste van :-). Neem alles mee, zelfs het bepalen van wat ik ga verkopen, want dat weet ik ook nog niet.

Ik ben erg benieuwd of er tips komen waar ik wat aan heb!
Alvast bedankt,
Mark
 
Mark Heiboer
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 oktober 2015

Re: Slimste volgorde van dingen bij opzetten webwinkel

27 oktober 2015

btw.: ik zal een beginnetje maken, dat is misschien wel leuk...

- trends onderzoeken (er bijv. zo achter komen dat mobiel erg belangrijk is)
- produkt bepalen dat je wilt verkopen
- softwarepakket kiezen
- betalingsmogelijkheden kiezen
- hosting kiezen
- ontwerp (laten) maken
- SEO beginnen


Nu zou het leuk zijn als mensen met ideeen komen en misschien schuiven met de dingen die ik al heb staan.. Het is alleen een beginnetje wat ik heb neergezet. De eerste stapjes..
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Slimste volgorde van dingen bij opzetten webwinkel

27 oktober 2015

Checklists zijn de laatste maanden erg in de mode, maar er is géén kant-en-klaar formule voor webwinkelsucces. Een webwinkel starten met een checklist kan niet. Een webwinkel groot en succesvol maken met een checklist kan ook niet. Vergeet de verkooppraatjes van checklisttovenaars en succesformulemagiërs.

De "slimste volgorde" kun je genoeglijk vergeten. Die past in dezelfde kortzichtige redeneerstijl: er is een vast aantal stappen dat je moet doorlopen (niet dus) en dan kan dat het beste in een bepaalde volgorde (ook niet dus).
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Slimste volgorde van dingen bij opzetten webwinkel

03 november 2015

Een handige stap om te zetten is om 7 november aanstaande in ieder geval naar de KvK Startersdag te gaan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht