Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

02 november 2015

Beste ondernemers,


Onze webshop begint te groeien en ik merk dat een excel administratie niet meer voldoet. We hebben al gekeken naar een administratiepakket zoals bijvoorbeeld Moneybird, maar een goede koppeling met Opencart blijkt niet beschikbaar.

Waar we eigenlijk naar op zoek zijn is een compleet pakket zoals Odoo; waarbij administratie, webwinkel, voorraad, etc. allemaal gekoppeld zijn. Echter, ook Odoo blijkt niet ideaal. Er is geen Opencart (up-to-date) koppeling aanwezig en ook de functie voor bankintegratie is niet geschikt voor ons (KNAB). Heeft iemand tips/ervaringen bij het selecteren van een systeem (ongewijfeld..)? We zijn eventueel wel bereid om afscheid te nemen van Opencart als CRM, maar een goede koppeling van webshop naar Ebay moet er wel zijn.

Bedankt.

Kars
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

02 november 2015

Hoi Kars,

Zoek je een boekhoudpakket ipv Excel of echt een ERP-systeem? Het blijkt wel een verschil. Zo zijn qua magazijnsystemen veel mensen enthousiast over Picqer bijvoorbeeld maar dat zou niet mijn eerste optie zijn om facturen in te maken. Picqer werkt weer wel goed samen met Moneybird.

Exact is in de markt van boekhoudsystemen vrij breed en het handelpakket biedt ook goede ERP/CRM-functies waarmee het soms Picqer zelfs overbodig kan maken. Exact Online sluit uit mijn hoofd ook aan op OpenCart al richten ze zich meer op Magento en SEOshop.
 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

Re: ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

03 november 2015

Hallo Dirkjan,

Bedankt voor je antwoord. Allereerst zijn we inderdaad op zoek naar een boekhoudsysteem dat goed samenwerkt met Opencart. Exact online lijkt goed, maar 500 euro voor slechts de koppeling is me eerlijk gezegd teveel. Om terug te komen op je vraag: een aanzienlijk deel van onze omzet wordt niet online verkregen. Een volledig ERP systeem als dat van Odoo zou ideaal zijn, omdat het POS, CRM, boekhouding, etc. combineert. Op dit moment stellen we nog veel losse facturen op in Excel, dat voldoet niet meer goed.

Heb je enig idee was een common used boekhoudpakket is voor Opencart-gebruikers?

Groeten,

Kars
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

04 november 2015

Als je een apart voorraadsysteem neemt kan je denk ik aardig uit de voeten met acumulus.
Je kan het gratis proberen en de plug-in is ook gratis.

En die 500 euro is denk ik 1 malige kosten? Of als er een update of dergelijke komt moet het nogmaals betaald worden?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Alesi
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 juli 2012

Re: ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

04 november 2015

Begin dit jaar ben ik begonnen met Odoo. Ik ben heel enthousiast over dit pakket. Deze is gekoppeld aan mijn Magento shops en ben ik tussen de bedrijven door maanden bezig geweest om rustig alles op de rit te krijgen en te leren hoe alles werkt. Een nadeel is dat ik (zodra alles erin stond) je een paar maanden dubbel alles moet bijhouden mbt de bank, maar vanaf dag 1 liet ik steeds meer dingen over aan Odoo en wordt het steeds mooier. Nu Q4 helemaal over en kan ik zoals het nu lijkt zeer binnenkort afscheid nemen van excel.

Ik gebruik ook de Odoo webshop, het is wel een webshop die standaard in de kinderschoenen staat maar er zijn genoeg modules te krijgen. Daarom gebruik ik deze op dit moment alleen voor internationaal verkeer. Ik moet ook zeggen dat er momenteel geen grote prioriteit op zit.

Ik heb ook de Knab bank geen statement import maar gewoon invoeren (moest ik ook in excel)

Ik gebruik in Odoo de volgende modules:

inkoopmodule (heerlijk om met 1 druk op de knop de stock van honderden artikelen naar magento te schuiven)
finance
magazijnbeheer
POS
Betalingsherinneringen
Webshop

Toekomst (2016) koppeling met wordpress icm woocommerce en wellicht een eBay koppeling.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.
 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

Re: ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

05 november 2015

Beste ondernemers,
We zijn eventueel wel bereid om afscheid te nemen van Opencart als CRM, maar een goede koppeling van webshop naar Ebay moet er wel zijn.
Ik bedoel hier natuurlijk CMS.

-

@Electronixs.nl
Acumulus ziet er goed, bedankt voor de tip. Ik heb even een proefaccount gemaakt en het werkt goed / overzichtelijk. Grote kans dat we het in gebruik gaan nemen.

-

@Alesi
Leuk om te horen over je ervarigen met Odoo, op zich is de webshop die ik zijn kinderschoenen staat hier wel toepasselijk :lol:
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

05 november 2015

Begin dit jaar ben ik begonnen met Odoo. Ik ben heel enthousiast over dit pakket. Deze is gekoppeld aan mijn Magento shops
Kun je, als je de Magento koppeling gebruikt, de online hosted versie van Odoo gebruiken of moet je het dan zelf hosten?
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Alesi
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 juli 2012

Re: ERP systeem gekoppeld aan een webwinkel

05 november 2015

Begin dit jaar ben ik begonnen met Odoo. Ik ben heel enthousiast over dit pakket. Deze is gekoppeld aan mijn Magento shops
Kun je, als je de Magento koppeling gebruikt, de online hosted versie van Odoo gebruiken of moet je het dan zelf hosten?
Nee dat lukt helaas niet. Er moeten modules worden geïnstalleerd op de Odoo server, wel ben je een stuk vrijer met een eigen omgeving en als je al met meerdere accounts gaat werken (boekhouder, collega, enz) dat ben je zeker goedkoper uit. Ik gebruik een redelijke server inclusief dagelijkse backups voor iets van 20 euro per maand.

Daarnaast mocht je toch gaan voor de webshop functionaliteit, dan zijn er een paar kleine modules nodig om een paar zaken goed te krijgen zoals bv producten die niet meer op voorraad zijn, dat deze dan ook niet meer te bestellen zijn. Als je toch eenmaal al je producten er in hebt staan, dan zou het zonde zijn om de webshop niet te gebruiken, het is een kwestie van de webshop module installeren en je kan aan de slag.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht