Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Klant meld artikel retour, binnen 21 dagen moet je aangeven of de retour goed is aangekomen. Doe je dit niet wordt de retour automatisch als "goed ontvangen" gemeld. Hierna wordt de klant pas uitbetaald, althans, dat zegt de popup.Klote zeg. Ik was onder de indruk dat bol.com juist zijn verkopers hiervoor goed beschermde. Mijn enige '' ervaring'' hierop is dat een klant aangaf het product retour te sturen maar dat ik dit product nooit retour heb ontvangen.
Bol.com had het geld al terug overgemaakt naar de klant maar na contact met hun klantenservice heb ik wel mijn geld hiervoor gekregen. Dus de retour als '' niet ontvangen'' verwerkt.
Het viel mij wel op dat bol.com hier geen goed systeem in heeft..klant geeft aan dat het retour komt en geld werd automatisch terug overgemaakt na x (7?) dagen. Kon destijds niet eens aangeven of het wel of niet ontvangen was.
Verkopen via bol heeft sowieso wat haken en ogen. Zelf vrees ik nog altijd de typische Amazon move, dat wanneer je product goed loopt ze het gewoon zelf gaan aanbieden. En dan zitten ze altijd onder jouw, en heb je jezelf uit de markt gewerkt.
Onderschat het "volk" bij de klantenservice niet. Houden zich regelmatig niet aan protocollen en laten zich intimideren door klanten. Gevolg is retouren die aangemeld worden achter rug van verkoper om zonder enige notie daarvan. Heb ik 5 keer meegemaakt al waar ik achtergekomen ben in ieder geval.Klant meld artikel retour, binnen 21 dagen moet je aangeven of de retour goed is aangekomen. Doe je dit niet wordt de retour automatisch als "goed ontvangen" gemeld. Hierna wordt de klant pas uitbetaald, althans, dat zegt de popup.Klote zeg. Ik was onder de indruk dat bol.com juist zijn verkopers hiervoor goed beschermde. Mijn enige '' ervaring'' hierop is dat een klant aangaf het product retour te sturen maar dat ik dit product nooit retour heb ontvangen.
Bol.com had het geld al terug overgemaakt naar de klant maar na contact met hun klantenservice heb ik wel mijn geld hiervoor gekregen. Dus de retour als '' niet ontvangen'' verwerkt.
Het viel mij wel op dat bol.com hier geen goed systeem in heeft..klant geeft aan dat het retour komt en geld werd automatisch terug overgemaakt na x (7?) dagen. Kon destijds niet eens aangeven of het wel of niet ontvangen was.
Verkopen via bol heeft sowieso wat haken en ogen. Zelf vrees ik nog altijd de typische Amazon move, dat wanneer je product goed loopt ze het gewoon zelf gaan aanbieden. En dan zitten ze altijd onder jouw, en heb je jezelf uit de markt gewerkt.
Kun je wat voorbeelden geven van dingen die jij weet omdat je al lang mee gaat?BOL is bijzonder ontransparant. Je moet overal zelf achterkomen en ze melden nagenoeg niks. Het is en blijft een slap aftreksel van Amazon. Het enige voordeel vind ik dat het bij BOL iets persoonlijker eraan toe gaat (tenminste dat idee geven ze) verder is het een waardeloos systeem, van het uitbetalen tot het (niet) reageren op anonieme reviews. De grootste fout die de meeste verkopers maken is zich niet verdiepen in hoe BOL precies werkt. Ik loop er al enkele jaren mee en weet inmiddels wel aardig mijn dingen voor elkaar te krijgen. Lang verhaal kort is wel dat je compleet kansloos bent als nieuwe verkoper. Zowel met de manier van hoe je aangeprezen wordt alsmede het meetellen van reviews. Hoewel het systeem van betalen van BOL overigens 1 voordeel heeft, met de 3 weken uitbetaaltijd worden wel de niet kapitaal krachtige beunhazen de kans te verkopen ontzegd. Maar ondanks het gezeur goed het levert ons per saldo wel centjes op in ieder geval
Goh waar zal ik beginnen Het is voornamelijk door schade en schande wat ik nu weet waarvan een groot aantal dingen concurrentiegevoelig kunnen zijn dus die hou ik voor mezelf. Wat ik wel wil zeggen is dat je niet zomaar alles over je kant moet laten gaan. Niet naar de klant en niet naar het zakelijk verkoopteam.Kun je wat voorbeelden geven van dingen die jij weet omdat je al lang mee gaat?BOL is bijzonder ontransparant. Je moet overal zelf achterkomen en ze melden nagenoeg niks. Het is en blijft een slap aftreksel van Amazon. Het enige voordeel vind ik dat het bij BOL iets persoonlijker eraan toe gaat (tenminste dat idee geven ze) verder is het een waardeloos systeem, van het uitbetalen tot het (niet) reageren op anonieme reviews. De grootste fout die de meeste verkopers maken is zich niet verdiepen in hoe BOL precies werkt. Ik loop er al enkele jaren mee en weet inmiddels wel aardig mijn dingen voor elkaar te krijgen. Lang verhaal kort is wel dat je compleet kansloos bent als nieuwe verkoper. Zowel met de manier van hoe je aangeprezen wordt alsmede het meetellen van reviews. Hoewel het systeem van betalen van BOL overigens 1 voordeel heeft, met de 3 weken uitbetaaltijd worden wel de niet kapitaal krachtige beunhazen de kans te verkopen ontzegd. Maar ondanks het gezeur goed het levert ons per saldo wel centjes op in ieder geval
Nog tips voor mensen die net van start gaan?
Als je een topic opent en vervolgens negatieve opmerkingen uit over een bepaalde dienst of bepaald product, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je ook daadwerkelijk voorbeelden geeft. Concurrentiegevoelig of niet... Die beslissing heb je al genomen door het openen van het topic.Goh waar zal ik beginnen Het is voornamelijk door schade en schande wat ik nu weet waarvan een groot aantal dingen concurrentiegevoelig kunnen zijn dus die hou ik voor mezelf. Wat ik wel wil zeggen is dat je niet zomaar alles over je kant moet laten gaan. Niet naar de klant en niet naar het zakelijk verkoopteam.Kun je wat voorbeelden geven van dingen die jij weet omdat je al lang mee gaat? Nog tips voor mensen die net van start gaan?
Ik stel hier toch een specifieke vraag? Dit topic heet toch niet "Vertel alles wat je weet over verkopen BOL.com"?Als je een topic opent en vervolgens negatieve opmerkingen uit over een bepaalde dienst of bepaald product, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je ook daadwerkelijk voorbeelden geeft. Concurrentiegevoelig of niet... Die beslissing heb je al genomen door het openen van het topic.
Ik geloof best dat er het een en ander aan de hand is, waardoor je dit topic plaatst. Met betrekking tot het niet betalen geef je een voorbeeld. Maar je blijft aangeven dat er meer aan de hand is. Laat forumleden dan weten waar je nog meer tegenaan loopt.
Ik ben benieuwd wat andere forumleden hiervan vinden.
Heel irritant ja, maar een EAN nummer is heel simpel gekoppeld aan een product. Multipacks moeten op Bol een eigen EAN hebben. Melding maken bij Bol.com dat er beschrijvingen onjuist worden aangepast en de klant het probleem uitleggen, meer kan je helaas niet doen.Waar ik tegen aan loop is dat degene die het product aangemaakt heeft op Bol.com er alles mee kan doen.
Zo was het product gisteren nog per stuk en is de omschrijving nu snel aangepast door de maker van het product naar "per 10 stuks". Onze prijs staat uiteraard nog voor 1 exemplaar maar nu heeft iemand besteld en die verwacht voor die prijs nu 10 stuks te ontvangen.
Het idee is eigenlijk hetzelfde als Amazon marketplace.Eigenlijk blijft het Bol.com concept haken en ogen houden.
Zij bieden het product aan en zeggen aan welke voorwaarde het moet voldoen. Daarna bepalen ze de verzendkosten en retouren. Ze incasseren het geld. Maar ze zijn geen leverancier. Het factuur moet weer door de leverancier worden worden gegeven. Dus stellen ze zich op als Payment Provider. Echter hebben ze wel hun voorwaarden waar jij je weer aan moet houden. Daar hoor ik bij bijv mollie nooit iets van.
Zou Bol.com een handels site zijn zoals bijv Ebay. Dan kan je zelf je voorwaarden opstellen.
Een Payment Provider gaat zich niet bemoeien met jou shop en zorgt alleen voor de betaling.
Bol.com zit er net tussen in. Ik denk ook niet dat je zelf een incasso erachteraan kan sturen. Omdat de klant met jou geen overeenkomst hebt maar Bol.com en de voorwaarden die daar aan gekoppeld zitten. Of is Bol.com toch weer een Payment Provider en heeft de klant een overeenkomst met jou? Dan zou het wel weer kunnen.
Dat klopt. Dit is enkele weken geleden ingevoerd. Wellicht nog niet overal toegepast maar het is wel voor iedereen geldig. Gratis retour it is.Dat wist ik niet. Maar ik dacht dat voor de klant gratis retourneren van toepassing was. Ongeacht wat er in jou voorwaarde staat.
Die link de je geeft. Klik eens op herroepingsrecht. Die link klopt niet helemaal of bestaat niet meer.
Dat de link niet werkt komt omdat de verkopende partij de voorwaarden vanaf z'n website heeft gekopieerd en er niet aan gedacht heeft dat de links van de verschillende Artikelen doorverwijzen naar de websiteDat wist ik niet. Maar ik dacht dat voor de klant gratis retourneren van toepassing was. Ongeacht wat er in jou voorwaarde staat.
Die link de je geeft. Klik eens op herroepingsrecht. Die link klopt niet helemaal of bestaat niet meer.
Veel mensen zijn erop tegen. Ik ook maar er zitten ook grote voordelen aan.Dat klopt. Dit is enkele weken geleden ingevoerd. Wellicht nog niet overal toegepast maar het is wel voor iedereen geldig. Gratis retour it is.Dat wist ik niet. Maar ik dacht dat voor de klant gratis retourneren van toepassing was. Ongeacht wat er in jou voorwaarde staat.
Die link de je geeft. Klik eens op herroepingsrecht. Die link klopt niet helemaal of bestaat niet meer.
Bol.Com levert ons netto nog altijd 20% meer winst op als via onze eigen webshops. Maar we monitoren dat wel continu. Bovendien passen wij continu ons verkoopproces aan. We sturen na bestelling een foto met het verzonden product, vragen expliciet om contact met ons op te nemen bij problemen. We willen ook de evaluatie van de bestelling eerder versturen dan dat bol dat doet zodat we zelf een betere dialoog met de klant kunnen onderhouden en de kou uit de lucht kunnen halen bij problemen. Het resultaat daarvan moeten we nog afwachten. Met niet-betalers hebben wij nog geen problemen gehad maar we zitten dan ook nog niet zo heel lang bij Bol.BOL is bijzonder ontransparant. Je moet overal zelf achterkomen en ze melden nagenoeg niks. Het is en blijft een slap aftreksel van Amazon. Het enige voordeel vind ik dat het bij BOL iets persoonlijker eraan toe gaat (tenminste dat idee geven ze) verder is het een waardeloos systeem, van het uitbetalen tot het (niet) reageren op anonieme reviews. De grootste fout die de meeste verkopers maken is zich niet verdiepen in hoe BOL precies werkt. Ik loop er al enkele jaren mee en weet inmiddels wel aardig mijn dingen voor elkaar te krijgen. Lang verhaal kort is wel dat je compleet kansloos bent als nieuwe verkoper. Zowel met de manier van hoe je aangeprezen wordt alsmede het meetellen van reviews. Hoewel het systeem van betalen van BOL overigens 1 voordeel heeft, met de 3 weken uitbetaaltijd worden wel de niet kapitaal krachtige beunhazen de kans te verkopen ontzegd. Maar ondanks het gezeur goed het levert ons per saldo wel centjes op in ieder geval :)
Is dat niet zo dan?(waar ik voor getekend heb, zegt de klantenservice dan....)
Niet helemaal. Het retouren beleid, dat ze retouren automatisch toewijzen na 14 dagen, staat zeker niet in het contract of de voorwaarden. Dat staat enkel in een informatieve website ergens diep verscholen vermeldt.Is dat niet zo dan?(waar ik voor getekend heb, zegt de klantenservice dan....)
Les 1 bij BOL.com. Na 21 dagen worden de retouren automatisch retour gemeld. Kijk ook ALTIJD 1 keer per week in je geaccepteerde retourenlijst. Er zitten figuren in de 1e lijn klantenservice die dingen retour melden na intimidatie door de klant ZONDER contact met de verkoper. Heb dit in een jaar tijd 5 keer meegemaakt. Onvoorstelbaar maar waar. Product kwijt en geld kwijt.Fijn topic dit. Ben meteen zelf even gaan controleren wat allemaal als retour gemeld staat en heb er meteen op de eerste pagina 3 gevonden die nooit retour zijn gekomen. Ook ik wist niet, dat Bol.com retourzendingen zonder notificatie of melding goedkeurt. Ik heb ze er net over gebeld en ik verwacht compensatie.
Aangezien dit niet het eerste akkefietje met ze is, heb ik besloten helemaal te stoppen als Plaza verkoper. Ik wacht wel tot Amazon naar Nederland komt.